Levertijd Rolex datejust

Beste forumleden,

Een vriend heeft een Rolex datejust besteld, staal met stalen jubilee band.
De levertijd zou 2 a 3 weken zijn.
Nu zegt de leverancier echter dat Rolex de zomermaanden gesloten is en het wel tot ergens in september kan gaan duren…
Klopt dit en is de levertijd werkelijk zo lang??

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet,

Ray

Zijn Meneer en Mevrouw Rolex naar Benidorm afgereisd :S
wat een kul verhaal, levertijd van 2-3 weken is volgens mij 2-3 weken.
ik zou er behoorlijk zenuwachtig van worden, niet te hopen dat ze in september herfst vakantie gaan houden :slight_smile:
ik zou me geld maar heel snel terug eisen.

ach ik wacht al 4 maanden op mijn bestelde tangomat… :frowning:

Paar zaken in Duitsland mailen. Ze zijn er nog wel zo hier en daar. Nomos heeft problemen met de levering van een essentieel onderdeeltje. Zelfs bij en manufactuur schijnt dat te kunnen.

hans

thnx voor de tip , ik had idd ook gehoord dat ze nog op een onderdeel zaten te wachten …ik heb gehoord dat het nu wel eens binnenkort geleverd zou kunnen worden dus ik wacht nog maar even af…

Had er ook nog nooit van gehoord maar ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid.
De juwelier doet moeilijk over het terug geven van de aanbetaling omdat hij de klok al betaald zou hebben.
Vreemd verhaal…

Je hebt een overeenkomst met de juwelier, niet met Rolex.
2-3 weken levertijd , hij mag er wel wat van afwijken, maar levering ergens in September
is natuurlijk absurd.
je zal 't maar nodig hebben als geschenk voor een jubilaris, huwelijk, verjaardag etc.
en dan ook nog liegen, Rolex is een multinational, een miljarden bedrijf, het is geen snackbar
die een paar maanden sluit.
en hij heeft 't horloge al betaald, lijkt me ook sterk, is ie de enige die bij een bestelling , vooruit betaald
en wat doe je als het horloge er op 30 September nog steeds niet is ?
je hebt gewoon wettelijk een geldige reden om de koop overeenkomst te ontbinden,
nl. een onacceptabele verlenging van de levertijd.

Zo vreemd vind ik het niet: bij “mijn” dealer geldt een levertijd van 6 a 7 weken, tenzij “de bestelling nog met een eerdere zending mee kan komen”. Maar september vind ik wel een beetje overdreven. Die dealer moet gewoon moeite doen om ergens anders er een te regelen, desnoods bij een andere dealer.

Ed,

het vreemde aan deze bestelde Rolex is de AFGESPROKEN levertijd ! van 2-3 weken
als de juwelier meteen gezegd had, dat het een HALF jaar ging duren, is het heel wat anders.

Voor zover ik weet, is het bij de Zwitserse merken helemaal niet vreemd om in de zomer gewoon een hele maand dicht te gaan. Breitling doet dat bijv. ook. Ik meen in de maand augustus. En dan is de fabriek dus ook gesloten. De servicecentra (bijv. die in Nl.) werken wel door. Daar gaan de horlogemakers gewoon om de beurt met vakantie.
Kortom, het kan zomaar eens gewoon waar zijn dat het wel even kan duren.