LEX voor Lexaf

Dank voor je alerte tip. Ik laat 'm even voorbij gaan. Ik was oprecht heel blij met het leuke initiatief van Tim en Bart.
Nog een ‘Lex’ horloge is wel leuk, maar deze is qua design meer van het zelfde en vooral: na mijn recentelijk laatste ervaring met een bestelling bij Vinted van óók een ‘Lex’ horloge (tip van @basvg ) met verzending door DPD heb ik het even héél erg gehad met Vinted en DPD.

image
DIt was de ‘Lex’ die Bas tipte.
Onmiddellijk besteld, maar nooit aangekomen. Ik heb goede redenen om te veronderstellen dat het pakje achterover gedrukt is bij het afhaalpunt in Rijswijk en de afhandeling door zowel DPD als Vinted als bij het afhaalpunt was meer dan schandalig.

Maar dat doet niks af aan mijn waardering voor je tip! Altijd goed om elkaar op de hoogte te houden van of voor een aardige vondst of deal.
Nogmaals dank, Lex

7 likes

Dat is bij mij ook geen goede combinatie geweest. Alhoewel het pakje wat ik verzonden had (en eerste 1,5 week zoek was) wel in Frankrijk terecht is gekomen, maar de koper nooit een seintje heeft gehad. Vervolgens is het retour in mijn brievenbus thuis en werd het afgemeld als zijnde geleverd aan de kopende partij en kreeg ik mijn centjes betaald … met het horloge nog in handen. Ik heb super goed ervaringen met Mondial Relay. Nog nooit iets verkeerd gegaan en heb toch behoorlijk vaak gekocht en verstuurd. Ik heb vanuit eigen portemonnee het pakketje via Mondial Relay verstuurd om de koper blij te maken. In de morgen verstuurd en de koper had de andere dag in de middag het horloge (binnen 30 uur). Stond versteld.

4 likes

Leerzaam, dit! Dank!

Edit:
LET OP! Toen ik zojuist even wilde kijken en ging zoeken op Mondial Relay, kreeg ik dit als eerste vermelding in Google:

Als ik daarop klik, gaat mijn PC op tilt! Site en pagina worden onmiddellijk afgesloten (door AVAST) en dikke waarschuwing: DIT IS EEN PHISING SITE!

Wat je moet hebben is deze, die staat een stukje verder in de lijst.

Dat ziet er wèl betrouwbaar uit.

UITKIJKEN DUS!

2 likes

Het kan verkeren…Ik heb ook hele slechte ervaringen, maar dan met PostNL!
Als iets vanuit het buitenland naar je Nederlandse adres wordt verstuurd, heeft PostNL kennelijk nog steeds het monopolie!
Maar na 4 verdwenen pakketten, en een opgegescheurde envelop in de brievenbus heb ik het helemaal gehad met PostNL. 1 pakketje is zelfs retour Bulgarije gegaan en door de verkoper netjes met een andere dienst nogmaals verzonden.
Het is dat Pierre Mannaert een pakketje verzekerd had verzonden, anders was ik er nooit achtergekomen dat de bezorger het zonder enige waarschuwing altijd bij een servicepunt neerkiepert, ook al past het gewoon door de brievenbus!
En vreemd genoeg: nog geen enkele negatieve ervaring met Vinted, Mondial DPD of Homer!!

2 likes

Heel leuk :+1:

Laatst had ik problemen met DHL vanuit Spanje. Chronotje besteld op vinted en liep zwaar vast in het systeem en kreeg geen meldingen meer. Uiteindelijk toch gelukkig weer op de route beëindigd en veilig aangekomen. Toch loopt verzenden met vinted altijd wel stroef ervaar ik zelf.

1 like

Nee, ook Dhl werkt bij mij prima. Ik heb wel het voordeel dat ik meestal een Franstalig berichtje stuur met mijn Vinted aankopen…

1 like

Alweer ruim een maand geleden na de gift te mogen ontvangen van @THK en @Bram27 .
Ik had natuurlijk gelijk beloofd er ook nog eens wat over te schrijven, maar voor sommige verhaaltjes duurt het bij mij soms een poosje voordat er in mijn hoofd iets ontstaat. Soms is er een aanleiding of gebeurtenis die binnen 24 uur een verhaal oplevert, maar sommige avonturen of belevenissen vragen wat meer tijd. Dat heb ik zelf niet helemaal in de hand, dat is een min of meer autonoom gebeuren in mijn hersens…

Het Lex horloge, powered by de

loopt echter nog steeds als een zonnetje, zij het dat ik het niet kon laten er zelf ook nog enige aandacht aan te besteden. Niet aan het uurwerk, dat heeft Tim zeer vakkundig geserviced, maar er is nog iets gebeurd met de wijzerplaat.
Dat gaan jullie later, na Kerst & Oud&Nieuw, zien. Maar er zit een verhaaltje te rijpen.

Als spoiler en preview alvast één foto, het bijbehorende verhaal komt later.

Speciale groeten aan Tim en Bram en verder fijne feestdagen allemaal!

9 likes

… heeft bij mij - letterlijk - twee keer een pakket in de haag geplempt. Het paste niet door de brievenbus en geen zin om de 50m oprit te doen om aan te bellen dus gewoon in de taxushaag. Per toeval gevonden want zo groot was het niet.

De derde keer hebben ze het pakket OP de brievenbus gezet. In het zicht, zonder melding van levering. Buur heeft het gevonden, goed doorregend intussen.

Vierde keer als “geleverd” gemerkt maar nooit teruggevonden. Hard moeten dreigen om vergoed te krijgen.

Soit, laat ons zeggen dat ik het niet erg vind dat ze niet actief zijn hier in :czech_republic: :grimacing:

3 likes