LEX voor Lexaf

Een paar weken geleden spotte ik dit LEX horloge op Vinted:

Dus ik appte naar @Bram27, hé wat grappig, echt iets voor @Lexaf! Waarop Bram zei, zullen we er een gezamenlijk projectje van maken? Doe jij het uurwerk en doe ik de kast… wat een top idee!!

Dus zo geschiedde het en na wat smerige biedingen mocht de LEX voor €6,- van eigenaar wisselen :joy:

Toen hij enkele dagen later binnenkwam, zat hij los in een zeer dunne bubbel enveloppe, maar wonder boven wonder had de balansas de val op de mat overleefd :+1:

Ik heb wel eens mooiere projecten binnengekregen, maar goed die Cupillard 233 ziet er altijd mooi versierd uit:

Als eerste maar eens naar de plaat kijken, die zat los op het uurwerk en die heeft daardoor wat slijtplekjes opgelopen van de wijzers:

Maar Lex is gek op bulls eye horloges dus we maken er gewoon iets van:

Dan het uurwerkje onderhanden nemen:

Alles weer schoon in het bakkie met een nieuwe veer

En weer opbouwen:

Nog even de scheeftik er uit stellen:

Terug in zn kastje:

Dan de wijzers opnieuw doen:

Eens geprobeerd om en mix van koffiepoeder met lume te doen, volgende keer een vijzeltje halen om het nog fijner te maken. En natuurlijk een nieuw glaasje om het af te maken!

Dus @Bram27, tikkie jij bent hem, je mag laten zien wat jij gedaan hebt!

47 likes

Ohhh wat leuk dit! Kan niet wachten op het vervolg!

5 likes

Knap hoor :+1::+1::+1:

2 likes

Top jongens… dat relumen heb ik nog niet onder de knie.

3 likes

Eerste stap was een secondewijzer.

De lugs wat gevuld met tin zodat ze weer wat body hadden. Zo goed en kwaad als het ging de kast geschuurd en gepolijst. En daarna een laag nikkel en daarna een laag chroom. De donkere plekken zijn het tin.

32 likes

Wat cool jongens!

2 likes

Mooi project :sunglasses: vakwerk!
Maar dat mensen dit nog aan durven bieden…

3 likes

En in handen van de gelukkige eigenaar :partying_face:

32 likes

Mooie samenwerking :+1:

3 likes

Gelukkig wel. De Robin Hood projecten (term van @TKH) zijn zo leuk. Voor een habbekrats hebben 2 volwassen mannen meerdere dagen plezier gehad.

11 likes

En een derde volwassen man heel blij gemaakt :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes

Nee, daar zeg ik ook niks van ik vind het een prachtproject, hoor :slightly_smiling_face:

3 likes

Maar mocht je zulke horloges vinden dan mogen ze altijd gedoneerd worden aan stichting robinhoodprojectenvoorpremidlifecrisismannen (zoek ons niet op, we bestaan echt)

13 likes

Beloofd!

2 likes

Geweldig dit, mooi werk!

2 likes

Complimenten voor het initiatief en het eindresultaat. Leuk om te lezen

2 likes

:rofl:

3 likes

Top topic :muscle:

1 like

Prachtig exemplaar geworden, blij dat ik bij de uitreiking mocht zijn.

1 like

@Lexaf mocht jij behoefte hebben aan nog een leuk horloge. Ik liep hier zojuist per stom toeval tegenaan. Doe er eventueel je voordeel mee:

Montre vintage lex mécanique dorée bracelet cuir | Vinted

2 likes