Lezing op de vakschool

5 likes

Gaaf! Dank voor het delen.:+1::slightly_smiling_face:

1 like

Graag gedaan is voor mensen hier misschien wel interessant, ik ben dan helaas niet in de gelegenheid om te gaan.

Ik ben geïnteresseerd en hopelijk heb ik tijd om te gaan…

1 like

Voor diegenen die net als ikzelf niks met Feestboek hebben, even de uitnodigingstekst opgezocht. Die is overigens gewoon openbaar, dus ook mailadres en telefoonnummer. Iets minder clickbate:wink:

Vakschool Schoonhoven

Nieuw: avondlezing Dateren van polshorloges

In 2019 vierden we het 100-jarig bestaan van de opleiding Uurwerktechniek. Ter gelegenheid daarvan heeft Arjan Barnard, uurwerkmaker en docent op Vakschool Schoonhoven, eind november 2019 een tentoonstelling met het thema ‘100 jaartallen en hun horloges’ georganiseerd en presenteerde hij zijn gelijknamige boek.

Naar aanleiding van het jubileum kwamen er vragen om het dateren van polshorloges breder vorm te geven. Daarom organiseert Vakschool een tweedelige avondlezing over dit onderwerp.

ꕥ dinsdagavond 24 maart 2020, 19.00 tot 22.00 uur
Je krijgt een globaal overzicht over de ontwikkeling en vormgeving van het polshorloge in de laatste 100 jaar. Tijdens deze avond worden behandeld:

• de overgang van zak- naar polshorloges
  • de voor polshorloges ontwikkelde uurwerken
  • Nederlandse of juweliersmerknamen
  • stijlleer kastvormen
  • techniek, schoksystemen hand opgewonden- en automatische horloges
  • ontwikkeling van mechanisch via elektronisch tot kwarts

ꕥ dinsdagavond 31 maart 2020, 19.00 tot 22.00 uur
Tijdens deze avond worden behandeld:

• dateringen via fabrieksgegevens
  • merken op uurwerk
  • dateringen op grond van niet fabrieksmatige cijfer- of tekst toevoegingen
  • hand- en machinale gravures
  • reparatietekens van uurwerkherstellers
  • zilveren en gouden keurtekens
  • wijze van kast afdichting
  • scharnier- en klemdeksels, schroefdraad compressorkasten
  • bevestiging van band aan de kast

Wat het kost? € 75 voor twee avonden. Aanmelden kan per mail naar CTvakschool@zadkine.nl of telefonisch naar Ellen Leeuwenburg (op maandag, dinsdag of donderdag) via 088-945 4124.

Veel plezier. :sunglasses:

6 likes