L'heure Luxe

Ik kwam dit merk tegen bij het zoeken naar een nieuw horloge.

De horloges zien er netjes uit, volledig zwitsers (ETA G10 quartz).

Iemand ervaring met dit merk?

Koen

Geen ervaring mee, maar een merk dat zich ‘luxe horloge’ noemt, neigt naar Chinees. Ik zou er dan ook maar weg van blijven.

Ik weet niet wat het moet kosten en wat de specs verder zijn, maar het uurwerk is een prima werkpaard.
Tissot en Certina maken ook aardog wat horloges met dit werkje.

Niks Chinees aan. Zwitsers uurwerk en geassembleerd in Solothurn. Nog maar één model (in verschillende kleuren en materialen) en alleen kwarts, dus dat “Luxe” moeten ze nog een beetje waar gaan maken. Het model ziet er wel goed uit. Maar of ik er €400 tegenaan zou gooien?

dus enkel omdat jij er geen ervaring mee hebt, moet een ander er maar ver vanaf blijven?

vreemde redenering.

Denk dat je de vraag zelf kan beantwoorden :wink:

het feit dat ze 400 euro kosten is ook een beetje het punt waarom ik niet heel zeker ben of ik ze zou kopen. Ken jij alternatieven die hun prijs wel meer dan waard zijn?

Ligt eraan aan welke eisen dat alternatief precies moet voldoen.
Zwitsers merk, Zwitsers uuwerk, kwarts, chrono en rond de €400?
Ik denk dat in die categorie best wat alternatieven te vinden zijn, bv. bij Certina, Tissot, Victorinox, Maurice Lacroix, Zeno, Roamer, Revue Thommen.

Maar aan de andere kant, als de l’Heure Luxe je aanspreekt en je wilt eens iets anders, waarom naar alternatieven zoeken?

Bedankt voor het lijstje van zwitsers, die Zeno collecitie is niet mis, en heeft inderdaad wel hele mooie alternatieven!

1 like

Zeker. Ik heb al heel wat jaren veel plezier van mijn Zeno:

Geen ervaring, maar zou vooral doorzoeken.
Succes!

Zo gaat dat op dit forum altijd toch? :wink:

ik stoor mij er ook iedere keer aan.

Die G10 is gewoon het niet reparabele goedkope(re) quartz uurwerkje van ETA.

Smaken verschillen, als jij denkt dat het klokje er goed uitziet…
Beetje Wenger/Victorinox/Swiss Army and what have you clone wat mij betreft.