Lichte beschadiging weg te polijsten?

Beste lezers,

Allereerst excuses mocht er al een topic voor dit soort vragen bestaan. Ik zelf kon het 123 niet ontdekken, maar ik moet erbij zeggen dat ik ook redelijk nieuw hier ben. Maar goed de vraag: helaas is afgelopen weekend mijn geliefde Oris op de bovenkant van een van de lugs flink beschadigd. Gelukkig wel oppervlakkig. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk was deze krassen te verwijderen zonder dat ik gelijk het hele horloge laat polijsten? Het gaat om een Oris Big Crown ProPilot Date, bijgaand zal ik een foto van de desbetreffende beschadiging toevoegen.

Alvast bedankt!

1 like

PEEK perfect spul

Het probleem aan polijsten is, dat je een laagje weghaalt. Als je dit niet over alle pugs doet, dan is één lug dunner dan de andere. Je kan een cape cod doekje proberen, maar ik denk dat dit net iets te weinig oppervlakkig is om met een doekje weg te poetsen.
Met de schade proberen te leven is ook nog een optie, de eerste is bitter maar de rest gaat makkelijker!

4 likes

Eens! Het was ook zeker niet de eerste beschadiging, maar het zure is dat het door toedoen van een ander was… Dat maakt het voor mij lastig te verkroppen.

1 like

Dat moet wel lukken toch? Er is al zoveel over geschreven.

Succes met polijsten.

Lijkt me niet zo’n handig idee

Polijsten zou wel kunnen… maar de juiste brushing terug krijgen wordt lastig


… overigens lijken de lugs al aardig opgepoetst bij je Oris :thinking:

1 like

Eens, maar doelde meer op een algemeen topic voor dit soort specifieke vragen;) Die kon ik niet ontdekken.

die zal het vast niet met opzet hebben gedaan, hoe dan ook vervelend voor je.

1 like

Nog nooit iets aan gebeurd, de foto is wel voor het raam genomen. Denk dat dat het is, plus de beschadiging welke toch een deel van de finish heeft weggenomen. Waardoor hij denk ik meer glimt.

1 like

Nee zeker niet, was ook niet vervelend bedoeld! Had hem gewoon niet weg moeten geven achteraf;)

1 like

Ouch ja dat maakt het wel erg bagger inderdaad!

Op de foto leken de pootjes gepolijst, maar bij geborstelde delen is het inderdaad niet handig.

Misschien toch een verzekeringskwestie van maken.

1 like

Ja dat is zeker mogelijk maar zoals al benoemd valt dat niet mee bij een brushed afwerking.
Toevallig een filmpje zitten kijken vanmiddag, waarbij ik al voor mijzelf besloot dit nooit zelf te gaan doen.

Dus mogelijk ja, of je het kunt / wilt dat is aan u.
Wellicht toch even langs de juwelier en kijken of die je van advies kan dienen.

1 like

Dat kan prima hersteld worden. Wel even door een pro laten doen. Mocht je in het oosten van het land wonen of komen, dan kan Movements in Hengelo dat heel goed. De kosten zullen erg meevallen, dus er een verzekeringskwestie van maken lijkt me niet nodig. Succes!

Zelf polijsten ga ik, na wat meer onderzoek, inderdaad niet aan beginnen! Zojuist geïnformeerd bij Brunott in Rotterdam wat het zou kosten, hij dacht zo’n €35. Is dat reeël?

Verder iemand ervaring met Brunott qua polijsten?

In hoor het graag! Verder super bedankt voor alle hulp.

€ 35 lijkt me wel aan de bovenkant, maar kan. Geen ervaring met hun.

1 like

//eu1.dh-cdn.netH//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netN//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net

1 like

Let erop dat de ontspiegeling van het glas niet deels weg gepolijst wordt, je zult niet de eerste zijn bij wie dit gebeurt.

Weet overigens niet zeker of deze Oris een ontspiegeling aan de buitenzijde van het glas heeft.