Lichte twijfel over BB58. Geen Aquis, Wat dan wel?

Hallo iedereen

Intussen Tudor BB58 wat me op plaatjes op internet helemaal geweldig leek en een Oris Aquis gepast bij vrienden. Over de Tudor toch een lichte twijfel. Geen liefde op t eerste gezicht zeg maar. Aquis helaas geen klik mee.

BB58 binnenkort nog maar eens bekijken.

Wat nu dan?

Here we go again. Wilde eigenlijk niet meer de dure kant op.

Nu heb ik nog altijd een lijst achter de handwaarvan er drie helaas een stuk duurder zijn dan de pakweg 3k die ik wilde uitgeven dus plannen voor 2020?

Huidige collectie

Dure kistje

  • Rolex Explorer
  • Rolex DJ blue 2019 model fluted 36 mm
  • Zenith El Primero 38 mm
  • Grand Seiko SBGW 253
  • Grand Seiko SBGH 001
  • Meistersinger Salthora

In de goedkopere box voor dagelijks gebruik

Seiko Sarb 033
Citizen NY-0040
Mondaine Quartz

Mijn lijst is als volgt

  • GS SBGV225 ( Hoop in december in een GS botique te komen)
    Mooie blauw en super quartz. Alleen dat geld voor een quartz en een keer in de drie jaar dure batterij wissel. ben er nog niet helemaal uit

  • Oris Chronoris zwarte dail.

Oris Chronoris black

De drie duurdere:

  • Rolex OP 39 White

JLC Reverso

JLC medium

JLC SS

  • Omega AT 38mm blue

Omega

Dus welke van deze lijst in mijn situatie liefst top twee op basis van de huidige collectie. Reverso heb ik al eens om gehad zonder kleine seconde. Kan m toch niet helemaal uit mijn hoofd krijgen. Rest moet nog gepast worden.

2 likes

Je hebt al een hele mooie collectie. Klopt het dat je graag suggesties wilt horen als alternatieven voor de Aquis en de BB58?

Die Aqua Terra is prachtig.

1 like

Allebei niet kopen dan… Easy

De overige zou ik eens gaan passen, voordat hetzelfde gebeurd als met de Bb58 en Aquis. Verliefd zijn op een foto kan hem dus kennelijk zomaar niet worden in het echie :slight_smile:

@whisky

Wanneer je bij de Certina’s kijkt, zitten er véél mooie alternatieven tussen voor jouw ‘grail die jou tegenvalt’.

Niet heel duur, maar redelijk van prijs en ‘eye candy, raw-blooded’.

@whisky

Bijvoorbeeld deze, ook te koop bij de juweliers … nog géén € 300,-- …

De Chronoris. Waarom? Die kun je dan minus afschrijving naar mij doorschuiven.

Bij dezen dibs op de Chronoris! :sweat_smile:

1 like

Tja. De duurdere stukken zijn ook gelijk de mooiste.

Dus… niet kopen om het kopen.

Vraag beantwoord?

:beers:

2 likes

Mooie collectie al!

Daar gaat ie:

De GS is geweldig en de kosten van een batterijwissel zullen nog altijd aangenamer zijn dan die van een 5 of 7-jaarlijkse onderhoudsbeurt bij een mechanisch horloge. Je hebt echter al twee erg fraaie Gs-en, dat spreekt tegen die keuze.

De BB58 vind ik op foto’s altijd mooi en zelfs op een standaard in de vitrine spreekt hij me aan. Om de pols doet hij het echter om een of andere reden niet voor me.

De witte OP heb ik gehad en is een mooie keuze.

De AT vind ik persoonlijk de mooiste keuze uit je rijtje. Zeker in 38,5mm. Prachtige maat. Ik zou zelf alleen het liefst een iets ouder model nemen hiervan, zonder de polished center links en met de verticale strepen. In blauw echt prachtig. Ik wil hem zelf ook.

1 like

Exact mijn ervaring afgelopen week met de BB. Had hem heel erg graag gekocht en ook bijna gedaan. Van de week weer om de pols gehad en merkte dat er geen klik was, niet zoals bij bijvoorbeeld mijn Pelagos. Net even anders.

Ik zou uit het rijtje hierboven ook kiezen voor de Omega.

1 like

Je hebt al een mooie collectie. Kopen om het kopen zou ik niet doen. De alternatieven die je laat zien overlappen enorm met je collectie. Weet niet. Zou lekker niks doen of doorsparen voor een speedy of een sub.

Boring :joy:

Wat is er boring aan een speedy?

Ik had precies hetzelfde, maandje oid gehad en weer weg.

Van het bovenstaande rijtje spingt voor mij de Rerverso er echt uit. Zou in je huidige collectie zeker niet misstaan :ok_hand: De OP vind ik de meest saaie van de duurdere opties.

Ik vind de reverso ook top. Als ik zou kiezen uit dit kleine lijstje dan reverso.

@ChowMonkey Ik zie de zwarte zo vaak voorbijkomen dat ik er een beetje op uitgekeken ben. Ik heb de mijne verkocht en nu heb ik 4 in verschillende kleuren…

Maar je bent het eens dat de sub boring is?:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Haha, nee de sub is niet boring. Dat dacht ik ook heel lang. Ben heel erg in m’n nopjes met m’n sub. Vind zwart niet saai trouwens. Vandaag de zwarte speedy om en niks mis mee. Er staat bij @SuperC een witte speedy waar ik al langer naar loer. Zelfs toen hij hier op forum te koop stond. Maar helaas even andere prioriteiten.

Beste iedereen die tot nu toe gereageerd heeft even een paar punten van mijn kant uit

Wat betreft de Speedy: Is helaas te groot en de reduced in de huidige vorm vind ik niet mooi

Submariner: Ja weet niet. Heb er al op foto’s niet zo een klik mee. En volgens mij nieuw tegen list wachttijd van heeeul lang.

@tompj: Bijna alles benoemd en heel erg dank ervoor echter de Reverso wat vindt je daarvan?

Ik zal binnenkort nog eens rondje juweliers doen

Dat is eenvoudig. In de kuiste maat en versie vind ik die prachtig. Niet echt een allrounder echter. Maar een prachtige dresser.

De Sixty Five :star_struck:


Inkoppertje, sorry ik kon 't niet laten.

1 like