Lichte wijzerplaat. De TWIJFEL is toegeslagen!

Ik ben op zoek naar een horloge met een lichte wijzerplaat.
Ik overweeg omdat ik nog geen quartz heb en het horloge ook op het werk wil gaan gebruiken de Omega Aqua Terra quartz met zilveren wijzerplaat.

Maar dan ga je zoeken naar modellen en plaatjes en dan kom je deze modellen tegen.

Zenith Elite chronofraph Classis

Junghans Max Bill

Tudor Big Block

Tag Heuer Carrera calibre 18

En ineens weet je het.
Je weet dat je het niet meer weet!
:laughing:

Denk dat ik de Omega maar eens in het echt moet gaan bekijken.
En als iemand Ă©Ă©n van bovenstaande horloge wilt inruilen op mijn Oris Sixty-Five dan laat het maar horen.

1 like

Meister Chronoscope

1 like

Geen Quartz maar wel lekker fris :smiley:

Explorer II 16570

Volgens mij wilde TS per se quartz, zo gaf hij aan in een ander topic…

de junghans meister serie is erg geslaagd, de moonphase vind ik erg mooi

4 likes

Bij de Omega vind ik de witte plaat niet de mooiste versie.
De Zenith is in dit rijtje wel het mooiste!

2 likes

De Omega is niet wit maar silver sunburst. De alternatieven die je laat zien zijn allemaal chrono’s (en automaat) en dat vind ik persoonlijk wel een verschil maar ik ben dan ook geen chronoman…

Die Tudor Big Clock.
Als je de juiste versie kiest, ik voorzie die prijzen echt serieus stijgen de komende jaren.
Heeft een mooie case, Rolex crown en die bezel :slight_smile:

Nou ik vind die Tudor wel een knaller hoor. De rest is wat aan de nette kant imho.

Tudor big clock :heart_eyes:

Tudor Big Block ? Hier staat een mooie vintage te koop: http://www.subgmt.com/vintage_rolex/79170-93.php

Uhm… quartz voor op je werk? Je andere alternatieven zijn allemaal mechanisch heh :smile:

Ik zie van alles voorgesteld. Chrono, automaat, dress, sport, kwarts. Wat ze gemeen hebben is de kleur van de wijzerplaat en dat je de tijd ervan af kan lezen. :joy:

Wat is je budget?

1 like

Tudor Big block is toch geen quartz?

Zoek eens op chrono24 omega broad arrow.
Dan zie je een prachtige witte met blauwe indexen.

http://www.chrono24.nl/omega/speedmaster-broad-arrow-chronograph-38512000--id4368769.htm?dosearch=true&query=Omega+broad+arrow&urlSubpath=/omega/speedmaster-broad-arrow--mod242.htm&models=242&manufacturerIds=187

@Kruit1984…in eerste instantie zocht ik inderdaad naar een qaurtz. Maar als je vervolgens al dat moois tegenkomt dan wordt het wel erg moeilijk.

@Mckip…de Explorer 16570 staat zeker ook op mijn lijstje.
Vind een witte Daytona ook mooi maar teveel van het goede.
Big Block is gruwelijk gaaf. Al neig ik dan wel naar de versie zonder zwarte bezel.

Ik word nooit aangetrokken tot zilvergrijze wijzerplaten… als het een lichte plaat moet zijn kom ik altijd uit bij een witte; spreekt veel meer, knalt van je pols af.

Tudor Big Block of een Explorer II

Daar is wat van te zeggen.
Wat ik bij sunburst/champagne achtige wijzerplaten minder vind is het vaak spierwitte datumvenster. Combineert gewoon niet.

maar ik vind een aantal horloges met lichte plaat zelfs mooier dan met donkere plaat.
Enkele voorbeelden zijn de vintage Carrera en Monza modellen. De Rolex Daytona en Explorer II en Tudor chrono’s als de Big Block.

En met bruine band vind ik het een super mooie combi.

Deze Aqua Terra vind ik ook erg mooi, bij Van Baal nu ook scherp geprijsd:
http://www.eugenevanbaal.nl/omega-aqua-terra-150-m-omega-co-axial-41-5-mm-231-231-13-42-21-02-002