Lichtgevende onderdelen Tissot T-lord

Hallo,

Vraag van een nieuweling: Ik heb net een Tissot T-lord chronograaf automaat (zwarte plaat+bandje) aangeschaft. Ben er erg blij mee, maar dat terzijde.
Nu viel me het volgende op: In het donker lichten de puntjes bij de 5 minuten markeringen op (zit lichtgevend materiaal op, BEHALVE bij de ‘8’. Daar zit ook niet zo’n “hobbeltje” wat je wel bij de andere markeringen zit.

Mijn vraag is: Dit hoort toch niet? (zou zo maar kunnen dat dat een of andere historisch kenmerk ofzo, dus voordat ik mezelf voor gek zet bij de verkoper, vraag ik het hier maar)
Mijn andere vraag is, doet een verkoper hier iets mee? Ik heb 'em bij een juwelier (officiele Tissot dealer uiteraard) gekocht, maar het is nou niet een dermate groot gebrek dat ze staan te springen om 'em terug te sturen (daarentegen, het horloge kost natuurlijk niet niks). Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe sterk ik in mijn schoenen kan staan, ben nogal gauw omgepraat in dit soort dingen.

Bedankt,

Richard

Hoi,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb het horloge afgelopen weekend gekocht, dus dat is wel een redelijke termijn dan denk ik. Of ben ik een zeikerd om zo’n klein puntje?

Groet,
Richard

gewoon even terug gaan…en je bent een horloge liefhebber of niet natuurlijk

Hehehe, je hebt gelijk :slight_smile:

Natuurlijk ben je geen zeikert, je klok moet toch goed zijn!

Gewoon teruggaan en duidelijk uitleggen wat het probleem is en wat jij graag zou willen. Succes ermee. :slight_smile:

Ik heb inmiddels al weer een tijdje een nieuwe. Ben blij, mijn eerste automaat. Prachtig klokkie!