Lichtschilderen met lume

Seiko staat bekend om z’n sterke lume. Ik maakte afgelopen nacht even een foto met m’n iPhone van een net opgeladen wijzerplaat en dat leverde een bewogen plaatje op. Daardoor kwam ik eigenlijk op het idee voor dit topic. Je moet er alleen wel een goede camera voor hebben of een app waarmee je de sluitertijd kan verhogen. Light painting (Google maar even) is in de wereld van de fotografie echt een aparte tak van sport en het lijkt me leuk om dat met lume te gaan doen. Ben benieuwd naar de creatieve ideeën die hier gaan ontstaan… of niet natuurlijk. :upside_down_face:

11 likes

Dus je bent ook benieuwd naar de creatieve ideeën die hier niet gaan ontstaan? Cool :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wel heel leuk idee hoor! Als enthousiaste fotograaf zal ik eens kijken of ik er wat mee kan. Technisch gezien denk ik wel dat het bij relatief close-up opnamen gaat blijven: ik verwacht dat lume (zelfs bij Seiko ;-)) niet sterk genoeg is voor een meer uitgezoomde foto.

Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik benieuwd ben naar… En dat “of niet” slaat op het gegeven dat er dus ook geen creatieve ideeën kunnen gaan ontstaan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik moet even op zoek naar een ouwe fixed focal 50mm F1 lens die ik nog ergens moet hebben, daar kun je denk ik wel iets meer mee. Hoop dat ik die nog kan vinden, anders wordt het een 2.8 lensje waarmee het moet.

1 like