Liefde gaat door de maag (van een koe)

Bijzonder verhaal dat natuurlijk hier gedeeld moet worden:

11 likes

Een tamelijk zuur verhaal wat een horloge met een luchtje opgeleverd heeft. :joy:

Uuuuhm, heel oud verhaal, want staan meerdere posts hierover op ons forum. Zoekfunctie gebruiken? :+1:

2 likes

Man man wat een artikel.
Iemand met een youtube kanaal die wel eens aan klokjes sleutelt heeft het klokje van een boer gerepareerd…

Bij de NOS dragen ze vast hoogstens een Apple Watch.

1 like

En ook dat is maar speculatie als ik het zo lees. Tijdens het voeren verloren en ergens op het land teruggevonden… Kan natuurlijk op 100 manieren ook op die plek terecht zijn gekomen, anders dan een koe die hem binnen heeft gekregen. Denk bijvoorbeeld aan een ekster. Aan iemand die hem gepikt had en hem heeft weggegooid. Aan de mogelijkheid dat hij niet tussen het voer maar in de mest is gevallen die vervolgens over het land is uitgereden… Etc. Best een geinig verhaal, maar ik zou er niet te zwaar aan tillen. Gewoon iemand die z’n zoekgeraakte horloge op z’n eigen land weer heeft gevonden :man_shrugging:t2:

Of verpest ik het nu voor de liefhebbers van vintage horloges… en recycling? :sweat_smile:

1 like

Mijn beste,

Wat een leuk verhaal.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Nou, dat dus. Ik hoorde het vanmorgen op den radio :smile: De eigenaar kan er nog even van genieten :ok_hand:t2:

Wat een schijt verhaal…

1 like

Het is in die zin een “oud” verhaal, dat de Rolex een paar maanden geleden is gevonden en dat is toen hier ook gemeld. Het is nu weer in het nieuws, omdat meneer Schaap het horloge heeft gerestaureerd en teruggebracht.

Toch lijkt het mij sterk dat dit verhaal klopt. Alle plantaardige voedsel gaat naar de maag (pens) van de koe. Als deze vol is wordt het in ballen opgeboerd en dan begint het herkauwen. Het horloge is dus via herkauwen in de volgende maag (netmaag) gekomen. Hoe dan dat er tijdens dit kauwen helemaal niets met de buitenkant van het horloge is gebeurd.

1 like

Hap nummer 1: Auw dat is hard → uitspugen

Klaar is kees? daarnaast was het horloge volledig naar de knoppen, waarschijnlijk had elk ander merk weggegooid geweest. Echter was het een Rolex en dus wordt het opgeknapt!

Blijft een gaaf verhaal natuurlijk

Slaap (en citroen)

1 like

Mooi verhaal! Ontzettend gaaf dat meneer zijn horloge weer in goede staat op de pols heeft tikken.

Alweer …