heb dat weleens met een enzo mechana gehad dat
mensen op een hele vervelende manier gingen
zeggen
dat ze hem niet mooi vonden … vond ik heel
irritant, zeg het normaal of zeg niets.
Ik waardeer kritiek wel. Zo ben ik twee keer door
vrienden behoed dat ik een draak van een vrouw mee
naar huis zou nemen. Was dat niet die Enzo die
vergeleken werd met een wasmachine?
Die vond ik trouwens wel grappig maar je moet er
niet te zwaar aan tillen. Het leven is te kort om
te ergeren aan het gedrag van anderen!
Hoe grappig, na jouw posting neem ik meteen jouw advies ter harte.
Dan zal ik maar alvast een schot voor de boeg nemen, ik heb voor mezelf een Oozoo Steel (jawel, de kwaliteitscollectie van Oozoo:)o ) besteld. Met strass steentjes, dat ook nog.
Vrij naar Herman Finkers: dat is een heel lief horloge
Nee hoor, als iets mijn smaak niet is zeg ik dat gerust. Ik probeer wel altijd iets te vinden wat ik mooi vind bij het horloge om daar de blijde bezitter nog blijer mee te maken.
Als iemand geestdriftig zijn nieuwe aanwinst laat
zien, waarom dan vertellen dat je die niet mooi
vindt. Hij vraagt immers geen meningen,
Wat vraagt zo iemand dan wel? Volgens mij laat je een nieuwe aanwinst zien (mede) om de reacties. Je zal dan negatieve reacties m.i. moeten accepteren. Smaken verschillen nu eenmaal. Een forum als dit bestaat volgens mij alleen omdat we van mening verschillen. Als we het allemaal eens zijn, wordt het wel heel saai.
Ik feliciteer iemand uberhaupt met z’n aanwinst.
Smaken verschillen immers. Als ik em mooi vind,
dan wil ik dat wel delen. Als het niet mijn smaak
is dan hou ik het op de felicitatie. Als iemand om
m’n mening vraagt, dan geef ik die op een
respectvolle manier. Doch ik probeer ook positieve
punten te zien.
Enneh, ik lieg niet… zei de leugenaar
Tja, zo doe ik het eigenlijk ook. Maar als ik iemand wat beter ken vanwege een keertje zakendoen of een ontmoeting en weet dat die persoon het kan hebben dan kan ik wel wat kritischer uit de hoek komen.
heb dat weleens met een enzo mechana gehad dat
mensen op een hele vervelende manier gingen
zeggen
dat ze hem niet mooi vonden … vond ik heel
irritant, zeg het normaal of zeg niets.
Ik waardeer kritiek wel. Zo ben ik twee keer door
vrienden behoed dat ik een draak van een vrouw mee
naar huis zou nemen. Was dat niet die Enzo die
vergeleken werd met een wasmachine?
Die vond ik trouwens wel grappig maar je moet er
niet te zwaar aan tillen. Het leven is te kort om
te ergeren aan het gedrag van anderen!
was een enzo inderdaad maar nogmaals zeg het normaal … ik ben heel bot hoor qua humor maar wanneer ik iemand niet ken zou ik dat nooit doen iets afkraken … hadden ze het destijds bij mijn vrouw ook maar gezegd trouwens!!! : )
Het ligt helemaal aan de aard van het draadje. Vraagt iemand om advies geef ik eerlijk mijn mening.
Maar als iemand reuze-blij zijn nieuwe aanwinst wil delen dan zie ik geen enkele reden om die blijdschap omlaag te halen als ik het horloge niks aan vind. Dan reageer ik ook niet. Maar ik vind horloges niet gauw lelijk.
Ik feliciteer iemand uberhaupt met z’n
aanwinst.
Smaken verschillen immers. Als ik em mooi vind,
dan wil ik dat wel delen. Als het niet mijn
smaak
is dan hou ik het op de felicitatie. Als iemand
om
m’n mening vraagt, dan geef ik die op een
respectvolle manier. Doch ik probeer ook
positieve
punten te zien.
Enneh, ik lieg niet… zei de leugenaar
Tja, zo doe ik het eigenlijk ook. Maar als ik
iemand wat beter ken vanwege een keertje zakendoen
of een ontmoeting en weet dat die persoon het kan
hebben dan kan ik wel wat kritischer uit de hoek
komen.
Mooie aanvulling. Op die manier kom je uit op leuke discussies. Of hevige ruzies
Zolang het respectvol gebeurt vind ik dat kritiek best moet kunnen.
Ikzelf heb geregeld ook wel iets op aan te merken op (eigen) klokje. Soms zelfs tegenstrijdige dingen. Zo vind ik de wijzers op de “eerste” generatie SMP300 (bekend van Pierce Brosnan als 007) mooi in balans met de wijzerplaat voor goeie afleesbaarheid, maar vergeleken met de tweede generatie (Daniel Craig als 007) weer wat klein. Op de 2e gen staan die wijzers lekker prominent erop, maar overlapt de minutenwijzer met de index. Voor mij is die in 't donker daardoor moeilijk af te lezen.
Wanneer het niet mijn smaak zeg ik niet dat ik het mooi vind.
Maar iemand afkraken met zijn aankoop is ook weer niet nodig, smaken verschillen nu eenmaal.
Als ik het getoonde klokje niet mooi vind, dan reageer ik gewoon niet.
Dus als ik wel reageer, houdt dat bij mij automatisch in dat ik het getoonde klokje oprecht mooi vind of dat ik de eigenaar ervan gewoon wil feliciteren met z’n aanwinst.
Het doel van iemand die een nieuwe aanwinst plaatst is toch het delen van zijn enthousiasme lijkt me. Dus daar moet je in je reactie rekening mee houden.
Wanneer iemand het forum laat “meegenieten” van alternatieven, zoals wel of geen andere band, wijzers etc, dan wordt het natuurlijk anders. Zo iemand wil input hebben, lijkt me.
Doch de reacties die ik op het horlogeforum geef aan eenieder die zijn / haar horloge presenteert,
dat is er in de eertse plaats een van bewondering.
Bewondering alleen al voor het feit dat men geniet van dat meesterlijke kunstwerkje om de pols.
Voorts krijg ik zelf ook meer respect voor een horloge (waarvan ik in de eerste plaats nou niet bepaald gecharmeert was), als ik mij wat langer met het betreffende horloge bezig hou.
De eerste indruk is wel eens te vluchtig, te kort zichtig.
Je er verder in verdiepen, de meningen van anderen lezen, dat kan dan wel eens een ander licht op het horloge werpen.
En daar ik vrijwel géén relevante horlogekennis bezit, zowel qua originaliteit als qua techniek,
zal ik mij dan ook nooit vergewissen van het geven van enig advies omtrent de horlogematerie zelve.
Maar dat ik met soms lichte euforie, enthousiast ben over al dat fraais aan horlogerie,
welke zich als “balsem voor de ziel” openbaart, dat mag duidelijk zijn!!