Life & Times of a watch aficionado

De moeite waard, dit is een prachtig horloge.

1 like

Fantastisch dat je geduld beloond is geworden, geniet er van :four_leaf_clover:

1 like

Zo, we zijn vandaag onverveerd het zevende decennium op onze prachtige planeet binnengestapt.

Benieuwd of de komende 5 jaar de samenstelling van m’n kwintet aan horloges zal wijzigen.
Huidige inschatting is dat tzt alleen m’n Garmin het veld zal moeten ruimen voor een nog potentere opvolgster.
Maar goed, de toekomst is, net zoals het leven, in nevelen gehuld.
Dus we gaan het meemaken.

7 likes

Gefeliciteerd en blijf genieten! :white_check_mark:

1 like

van harte :partying_face:

1 like

@levensnevel
Soms gebeurt het gewoon dat ik een compleet topic over het hoofd zie. Soms is daar niks aan verloren, maar in dit geval wel. Better late than never dus vandaag je hele topic (nou ja bijna helemaal) doorgelezen en dat met veel plezier. Een en ander voorzien van de nodige blijken van waardering (like). Genoten van alle mooie verhaaltjes en ik zal proberen je voortaan wat beter te volgen.
Oh ja, en ook mijn dikke complimenten voor je prachtige, soms bijna cabareteske Nederlands. Je kunt schrijven of niet
 maar jij kan 't. Dank voor alles!

1b6be455bbe48643cf023bfb2b0903a3

4 likes

Gefeliciteerd!

We ‘kennen’ elkaar al bijna 25 jaar? Volgens mij ontdekte ik het groene forum net na het Millennium. Jij gumde toen in een V480 - een auto waar ik vaak naar gekeken heb, maar die er uiteindelijk nooit kwam.

De filmpjes waarin je voorbij scheurt op Midland zijn gemaakt door @Watchstick_81, kleine wereld, toch? :wink:

Maak er een mooie dag van!

Groeten uit Cork,

Dennis

3 likes

T’is van bijna 4 maanden geleden. Dus weer eens tijd voor een update.

In de ‘ziekenboeg’ [ziekenboeg als in: ter reparatie bij m’n Weerter horlogemaker]:

• m’n ‘UFO’ [Movado] was dankzij een loslatende springbar van geringe hoogte op de plavuizenvloer gekukeld.Eerst leek het aandrukken van de klemring rond het glaasje voldoende maar na verloop van tijd bleef ze af en aan stil staan.
  • m’n ‘Gele Trui’ [Pontiac] in eerste aanleg weggebracht voor ‘groot onderhoud’ maar bij nadere inspectie bleek een renovatie van het uurwerk noodzakelijk. Gelukkig heeft m’n horlogemaker wat donor uurwerkjes op voorraad.
    Wanneer beiden weer polstijd gaan krijgen: geen idee. Ik heb geen haast en John komt om in z’n werk.

Uit de ziekenboeg:

• m’n Mini Jumbo [Seiko]een complete renovatie [incl. het zelf op maat maken van de lagerstenen] bleek noodzakelijk. Maar ze functioneerd weer tadellos.

Het blauwe gedeelte:

• m’n Pontiac no date Gulfstream
    Interesse 0,0. Maar dat mij maakt niet uit, laat haar daar lekker in de etalage staan. En zoals dat in vele auto occasion advertenties gemeengoed is: ze wordt nog regelmatig gedragen.

New kid on the blok:

• Swatch Irony day-date stainless steel quartz

Viste haar afgelopen zondag uit een bak met ‘klokkies’ op de maandelijkse rommelmarkt te Hamont-Hachel. Was eigenlijk te smerig om aan te pakken, maar voor die prijs [2 appels en een eitje] kon ik haar niet laten doormodderen in die bak. Na een, voor mijn doen, zeer grondige schoonmaakbeurt en de gang naar m’n horlogemaker voor een verse accu mag ze nu laten zien wat ze kwa nauwkeurigheid waard is. John schudde z’n hoofd in ongeloof toen ik hem over die 2 appels en het eitje vertelde.
Ben totaal onbekend met de kwaliteit & populariteit van wat Swatch pakweg een kwart eeuw geleden op de martk slingerde. Maar vooralsnog heeft ze in huize levensnevel het label ‘klus klokkie’ toegekend gekregen.

3 likes