Life & Times of a watch aficionado

Zo,
Moest vandaag toch in het Rotterdamse wezen, dus….
Koffietje bij @BroederBill gedaan en m’n Ruhla aan zijn zorgen toevertrouwd

1 like

Was wel grappig, iemand uit Limburg zonder de zachte ‘g’.

Was weer leuk om een gezicht te zien bij een naam die je weleens voorbij ziet komen.

1 like

Tja Bill,

60 jaar Randstad (Rotterdam / Hellevoetsluis) poets je, qua tongval, in 8 jaar Limburg nu eenmaal niet echt weg.

1 like

Nieuw jaar, nieuwe kansen.
Het is rustig aan ons horloge front, hoewel…
Kreeg toch wat kriebels zo rond de jaarwisseling en van het een komt het ander.
Eind van dit liedje: een voornemen om dit jaar terug te gaan naar een kwartet horloges.
Daarom mogen er vier het nest verlaten en staat dit kwarter getrouwen nu in het blauwe gedeelte

Welke blijven er dan?
M’n Movado; m’n Seiko 6139; m’n Garmin Instinct en binnenkort een vergulde Pontiac Gulfstream.

1 like

mmmmm,

Dat gaat sneller dan verwacht
Inmiddels
Verkocht - de Citizen
Gereserveerd - de Jaques Richal
Blijven over: de Seiko & de Pontiac.
Wie slaat toe ?

(Een kwartet nestvlieders)

Mooi verhaal. Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp niet helemaal wat hier voorviel. Jij wel?

Hoe dat mogelijk was weet ik ook niet.
Maar het gebeurde gewoon.
Het is echter allemaal geschiedenis en een ervaring met een toenmalig forumfavoriet.

1 like

Toenmalig? :joy:

Update ‘kwartet nestvlieders’. In het blauwe gedeelte.
Er zijn er twee uitgevlogen, dus nu rest een duo nestvlieders:

• de Pontiac &
  • de Seiko.
    Wie o wie maakt me los?

Ook de Seiko heeft het nest verlaten.
Blijft alleen nog de Pontiac over.
[Anyone?

…](Een kwartet nestvlieders)

Huidige line-up

Het heeft er alle schijn van dat m’n bescheiden verzameling polsuurwerkjes in haar definitieve plooi gevallen is.
Aan de ene kant wisten m’n vier nestvlieders niet hoe snel ze naar het groene gras bij de buren moesten vertrekken.
Aan de andere kant was het even wachten op het moment dat m’n Pontiac 2.0 polstijd kon krijgen.
Maar 26 Januari was het dan zo ver.
Voorafgaand aan familiebezoek in Rotterdam gingen we bij Erik in Spijkenisse langs. Ik had m’n zinnen gezet op een meer dan fraaie vergulde Pontiac Gulfstream handopwinder welke hij te koop aanbood.

De deal was snel gesloten, de ontvangst meer dan hartelijk en de Gulfstream zag er in het echie nog fraaier uit dan de foto’s deden vermoeden. Dus helemaal happy.

Mijn ‘ultieme’ kwartet

daily
1] Pontiac *** Gulfstream [monocoque – double] no date handwinder – uurwerk: ETA 2390 uit de jaren 60, waarschijnlijk 1965 [aanschaf Januari 2025 – gebruikt];
dresser
2) Movado - kast: Francois Borgel [stainless steel gold capped] ‘UFO’ - uurwerk: Zenith automatic [cal. 431A]) uit de periode 1956 - 1960, waarschijnlijk 1956 [aanschaf Mei 2021 - gebruikt] – Juli 2021 reparatie en grote onderhoudsbeurt [+ nwe tijdcorrecte wijzers & secondenwijzer] @ Beelen Uurwerkreparaties, Weert; Januari 2024 reparatie 2 [+vervanging glaasje door een tijdcorrect glaasje (minder bol)] @ Beelen Uurwerkreparaties, Weert [ivm landing op plavuizen vloer]

sport
3) Garmin Instinct 2 uit 2022 [aanschaf September 2023 – gebruikt]

In onderhoud/reparatie

1. Seiko 6139-7070 automatic day date chronograaf caliber 6139 uit Juli 1975 [september 2023 – gebruikt] Sinds Januari 2024 voor groot onderhoud bij Beelen Uurwerkreparaties, Weert;
2 likes

Dankzij dit fabeltastische Forum weer wat wijzer geworden als het om m’n Gulfstream gaat:

Kast - fabrikant: EPSA materiaal: koper verguld met een dun laagje goud (20 micron)

EPSA: - Ervin Gustave Piquerez SA, la Neuvevile, Zwitserland (1886-midden ‘70)

Met name bekend om haar Monobloc, Compressor en Supercompressor kast ontwerpen.

1 like

Tijdloos, m’n Pontiac Gulfstream editione 23021