Mijn mooiste Seiko horloges ✅

Gaaf klokje deze Seiko :white_check_mark:

2 likes

Is deze ooit in Nederland gekocht of heeft u deze in Japan moeten kopen?

1 like

Die horloges waren enkel jdm.

1 like

Hier nog enkele oude Seiko horloges die toch een bijzonder plaatsje in mijn verzameling hebben.
Het zoeken naar een mooie oude Seiko is best leuk maar ook als het horloge bij aankomst mooier is dan verwacht.Helaas is dit niet altijd het geval. :disappointed_relieved:

De Seiko Goldfeather

De Seiko Goldfeather met de rechthoekige kast

Een Seiko Business

En een Seiko LM Special 5216-7000

19 likes

Seiko 6138-0030 uit 1976, ooit eens voor heel weinig gekocht bij een antiekwinkeltje in Den Haag.

16 likes

Zie m’n post van 12 Juli j.l. in dit draadje
(Life & Times of a watch aficionado - 100 van levensnevel)
voor de weg welke m’n mini jumbo heeft afgelegd om weer minimaal een decennium lang tadellos te fungeren.

2 likes

Het gros van mijn vintage Seiko collectie komt inderdaad uit Japan. Deze ook.

Veelal ‘second bid’ veilingen waar je blind bied. Je ziet niet wat de ander geboden heeft en je krijgt het horloge als je de hoogste bieder bent, maar dan voor de prijs van het tweede bod + minimale bieding opleg.

Sommige ook van Japanse marktplaats (Mercari/rakuten) of gewoon van JDirect veiliging.

2 likes

21 likes

Mooi mooi mooi…:grin:

2 likes

Zon 6138-3002 (toch?) blijft zo gaaf he.

2 likes

Mijn eerlijke, onverprutste, 7002-700J. Japanse versie, JDM avant la lettre :slight_smile:

12 likes

Voor mij echt wel deze:

10 likes

Dit is inderdaad
de 6138-3002 waterresistant (G).
Met het uitstekende glas.
Bezel glas en een afsluitende ring zijn 1 geheel, het afwijkende glas dit word aangegeven op de achterkant door een “G” achter waterresistant. Het vervangen ervan is een duur grapje.

2 likes

Als het er maar één mag zijn, dan bij nader inzien toch deze…ik draag deze sinds Zijn Komst, gelijk de Messias, maar dan via Marktplaats ipv over het meer van Galilea, (oeps, toch iets te veel Negroni? Ach, het is zaterdag) vaker dan alle andere horloges bij elkaar!

17 likes

9 likes

https://www.youtube.com/shorts/6trK9jyC9p4

10 likes

13 likes

8 likes

Kon niet kiezen :wink:

20 likes

Ik heb een zwak voor blauwe wijzerplaten, vooral de LM special is erg mooi :+1:

1 like