Mijn mooiste Seiko horloges ✅

Heb je zelf mooie, bijzondere oude of nieuwe Seiko horloges.
Laat ze hier maar eens zien?

Deze Seiko LM special roadmatic horloges 5216-7011 en de getoonde 5216-7000 zijn voor mij nog steeds de mooiste Seiko die ik ooit gekocht heb.
Het bouwjaar is ca. 1972/1974
Echt veel kom je deze Seiko horloges in goede staat helaas niet meer tegen, je zal er echt naar op zoek moeten gaan

45 likes

Seiko only X

:thinking:

5 likes

Horloge only?

De mooiste, niet zomaar een Seiko :smiley:

1 like

ik heb er geen enkele,
maar heb er wel waardering voor :+1:

3 likes

Misschien als je alle Citizen modellen eenmaal in je verzameling hebt?
:blush:

1 like

Deze speciale LM :grinning:

11 likes

Heerlijk plat en krasvrije kasten!
Wijzerplaten zijn miet vastvte leggen…

6 likes

14 likes

9 likes

Mijn kwartet uit de Seiko Sarx Serie. :+1:

14 likes

15 likes

Ik heb er best een aantal, en ook een heleboel gehad die ik weer van de hand heb gedaan, maar ik denk als ik er twee moest overhouden, dan deze twee:

14 likes

Hele mooie horloges; maar roadmatic?
Volgens mij moet dat Lord Matic zijn, Japanners spreken dat misschien iets anders uit? :wink:

1 like

Inderdaad LordMatic maar Google maar eens op roadmatic, dan zullen de Seiko LM modellen ook te zien zijn.
Ik weet ook niet waar dit vandaan komt. Maar er schijnt op dit HF veel expertise te zitten.
Hopelijk weten we snel meer hierover✅

Zoek op Japanse sites maar eens op road.
Er komen dan heel veel Lord Marvel modellen voorbij…

1 like

Misschien eens wachten op Patrick ( Vmax)

Die heeft alles en weet veel🤔

Net eens even gezocht maar weet het niet helemaal zeker
: De term ‘Roadmatic’ is waarschijnlijk een marketingnaam die door Seiko is gebruikt om een bepaald model of een specifieke exportmarkt aan te duiden. Dit was een gebruikelijke praktijk om horloges te onderscheiden of een bepaald imago te creëren.

• Internationale modellen: De toevoeging van ‘Roadmatic’ kan verwijzen naar een internationale of exportversie, in plaats van een JDM (Japan Domestic Market) model. Sommige internationale modellen hebben mogelijk een andere naam dan hun Japanse equivalenten.
  • Gelijkenis met LM: ‘LM’ staat voor ‘Lord Matic’, de naam van de reeks, die bekend staat om zijn automatische uurwerken en verfijnde ontwerpen. ‘Roadmatic’ kan een sub- of variantnaam zijn die bij deze reeks hoort.
1 like

Die zilveren King is erg mooi

1 like

Dank je! Ik was even heel erg aan het twijfelen om de King Seiko SJE083 in het blauw van medelid @Fanatik (huh? nieuwe naam?) te kopen, maar die haalt het toch niet bij deze…met name de band en de datum.

1 like

Tja, Seiko… Grand Seiko even daargelaten heb ik daar dit van:

De Marinemaster. Ik geloof dat er van deze kleur nog eentje rond zwerft op het forum, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze serie in Nederland geen succes is. Evengoed: Mooie maten, mooiere maten dan alle andere Marinemasters, en met 6L uurwerk (vandaar de mooie maten).

De Alpinist. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat dit geen succes was. Je ziet ze hier maar weinig, en voor een limited hebben ze erg lang te koop gestaan. Hier op een Grand Seiko lederen bandje, want de bij geleverde is kut, wat natuurlijk bijna zo hoort te zijn voor een Alpinist. De tweede met 6L uurwerk. Topspul, mooi klein horloge ook.

De King Seiko. Na deze limited uit 2020 heeft King Seiko wel weer een vlucht genomen, en deze KSK kast is natuurlijk ook een snoepje, al is hij iets te groot. Wel weer met 6L uurwerk. Daar houd ik van.

Tja, ik had de mijne liever in 36/37mm gezien, maar aan de andere kant zijn de 6L gedreven horloges 2 millimeter dunner, en zijn het gewoon fijnere uurwerken. Er is voor allebei wat te zeggen, ik ben daar allerminst categorisch in.

12 likes