Ligt het aan mij of..?

Na drie weken vakantie ben ik weer terug. Ik ben twee weken naar Spanje geweest en een week naar Portugal. En waar ik ook ben ik let op horloges, juweliers of mensen met iets moois om de pols.
Maar tot mij verbazing ben ik zoveel Rolex modellen tegen gekomen dat ik het idee kreeg dat ze niks kosten. Het begon op het vliegveld tot in smalle straatjes waar mensen winkels bezochten. Ongetwijfeld waren er vele neppers en mensen die (helaas) met der horloge te koop liepen. Zijn er nu zoveel mensen die een Rolex hebben dat resulteert in een merk wat niet meer bijzonder is of zijn er zoveel neppers? Lijkt wel of ze niks kosten…? :S

Omega en Breitling heb ik er maar enkele gezien en totaal geen IWC.

Ricosub Schreef:

Zijn er nu zoveel mensen die een Rolex hebben dat
resulteert in een merk wat niet meer bijzonder is
of zijn er zoveel neppers? Lijkt wel of ze niks
kosten…? :S

Voordeel is wel dat je vandaag de dag makkelijk met een echte Rolex kan rondlopen zonder veel gevaar overvallen te worden, want iedereen denkt toch dat het namaak is.

Ik denk dat iedereen onderhand ook wel een Rolex heeft, ik ook btw.:smiley: Enne… daardoor is het een ‘standaard’ klok geworden iedereen heeft er 1tje.

Genesis

natuurlijk is er ook de namaak, maar zeker in spanje is het niet zelden dat kinders bij bereiken van 18e jaar een horloge cadeau krijgen van de ouders, vaak de rolex inderdaad.

Die gekleurde Rolexen zijn IceWatchen he? :wink:
Nee, maar ik denk dat er veel zijn en veel namaak is. De modellen van Rolex zijn natuurlijk al decennia lang ongeveer hetzelfde en dan moet je een kenner zijn de subtiele verschillen aan de voorbijgaande pols op te kunnen pikken. Ik vind het eigenlijk wel stoer en een (oude) Seadweller is nog steeds een van mijn grote wensen.

Ben geen Rolexfan maar zag laatst in Duitsland bij een horlogeworkshop een Daytona Paul Newman chronograaf, de eerste Rolex die ik aansprekend vind

Waarom heb jij dan geen Rolex? :slight_smile:

Mijn grail is namelijk de 116610 LN maar aangezien er al zoveel Rolexen zijn switch ik miss wel een JLC ofzo… en koop ik een 2nd Rolex.

Een Rolex is aan de prijs, maar niet exclusief. Dat kan ook niet met zulke grote productie-aantallen.

Zelf draag ik met plezier Rolex. Dat er meerdere mensen zijn die dat ook doen boeit toch niet? Als de LN je droomklok is zou ik daar zeker voor gaan. En vind je het uiteindelijk niks, zijn er voldoende liefhebbers om jouw klok over te nemen.

Verschil ook kwa smaak en imago.

In China ‘moet’ iemand die een beetje succes heeft, dit showen. En aangezien iedereen Rolex kent… Er zijn van die dure straten waar er etalages van vol liggen. En wat al gezegd is: zo exclusief is het nu ook weer niet. Sommige modellen zijn wat moeilijker aan te komen, maar het merk zelf. Die kom je makkelijk overal tegen.

Hoi,

Verbaast me niet zo.

Iedereen die om wat voor reden dan ook, een stevig horlogebudget heeft roept al snel:

Rolex!

Aan de ene kant een gebrek aan fantasie, maar ook zijn er veel mensen die een duur horloge kopen voor een “ander” In bepaalde kringen hoopt men wellicht ook indruk ermee te maken…
Rolex is gewoon een merk met een hoge herkenningswaarde.
En ook een aantal echt leuke modellen, afgezien van de prijs.
Wel is het zo dat de restwaarde relatief hoog is.

Groet,

Nico.