Sinds ik wat meer met horloges bezig ben lijkt het steeds moeilijker om een volgend horloge uit te zoeken.
De keuze is reuze zal ik maar zeggen, er komt zoveel voorbij hier dat je wel ideeën krijgt van dit is echt niets voor mij.
Nu ben ik nog steeds wel een grote astron fan aangezien het formaat op mijn boomstammen zoals mede forum lid rik plastisch placht te zeggen goed uitkomt.
Maar dan gs heeft prachtige uitvoeringen en met een aardig formaat.
Zelfs heel erg naar het kijken naar een voor mij niet zo’n aantrekkelijk merk.
Een rolex milgaus in groene uitvoering toch wel heel erg mooi.
Soms zie ik horloges voorbij komen op leer en vraag ik mij af bij het zien van het mooie uurwerk past dit wel bij mij?
Of zo’n schitterende oude chronograaf.
Hmmmm questions.
Heb ik ook. Na ruim een jaar HF lidmaatschap en veel lezen kom je op steeds meer ideeën. Maar ik merk wel dat ik een bepaalde richting op ga nu voor wat het lekkerst draagt.
Ik zie dat je nog aardig rond kijkt naar veel stijlen, Millgauss, GS, Chronograaf… Totaal verschillend, allemaal mooi, dat wel.
De Millgauss vind ik zelf één van de mooiere Rolexen.
Ligt niet aan jou, ik kijk ook naar van alles. Maar ik heb al wel een duidelijk beeld van wat ik zeker niet wil, dat scheelt al weer.
Dat is zeker waar, ook al is iedereen gek van omega heb ik zoiets van behh. En zo zijn er nog een paar.
Het valt me wel op dat er steeds meer gevoel bij komt kijken wat je mooi vind in een horloge.
Bij mij is het net andersom, na dik 10 jaar lid word ik enigszins verzadigd.
Ik zit nog elke dag op het forum, dat wel, maar veel merken en horloges boeien me steeds minder, het is eigenlijk allemaal meer van hetzelfde, rond en met wijzers in allerlei maten en uitvoeringen.
Kijk ook steeds op de horloge markt maar niets kan mij eigenlijk bekoren, misschien is het een fase, lid blijf ik natuurlijk wel maar op dit moment vind ik de off topic dingetjes veel leuker om te lezen.
ik vind het nog steeds allemaal leuk, maar ik heb al een jaar of zo niets meer gekocht.
groetjes Lenno
Als ik jou was, zou ik je naam Eer aan doen: blijf bij Seiko!
En ga niet vreemd, daar krijg je spijt van. Een Rolex is niet mooi. Sommige Rolexen zijn niet te onderscheiden van
een Seiko (5)! Dat weet jij ook.
Seiko 5 vind ik persoonlijk een prachtig alternatief op de Rolex DJ. Rolex maakt, in mijn ogen, genoeg mooie horloges. Echter vind ik de prijs en de hype te idioot voor woorden, hoe goed ze er ook uit zien.
Zelf trekt een mooie Omega, Citizen en natuurlijk een degelijke Seiko mij veel meer. Uiteindelijk vooral lekker doen wat je zelf wilt en niet te veel letten op de soms wat dringende mening van anderen. Ieder horloge is uniek, evenals iedere drager.
Inderdaad. Dezelfde of zelfs betere kwaliteit voor een lagere prijs.
Helemaal mee eens. De SNXS75 is sinds de aankoop het meest gedragen en dat blijft nog wel even zo.
Denk toch dat uiteindelijk een Seiko het best bij je past . Zoek gewoon op een boomstammen Seiko op leer, en wie weet
Mee eens, maar de combo van die millgauss is wel mooi.
En O zal er best nog wel eens één langskomen die er toch uitspringt.
Helemaal waar, en ik zal uiteraard mijn eigen gang gaan.
Toch vandaag weer paar vergeleken.
De grand seiko’s die ik mooi vind en ook de millgauss weer.
Er zit nog wel een paar duizend tussen het een en het ander.
Daar is maar 1 echte manier om er achter te komen
Hoewel er ook Lite manieren zijn. Zoals even in de winkel passen. In t echt kan iets wel es tegenvallen of juist de bevestiging zijn.
Of misschien n Fiffer proberen die n leer bandje heeft, of de stijl v n oude chronograaf. Kun je n paar weekjes rustig de indrukken op je laten inwerken.
Dat gaat ook zeker gebeuren. Het moeilijke bij hele mooie oude chrono’s is vaak de diameter.
Sommige geven er niks om een klein uurwerk om te hebben. Maar ik vind het vaak geen gezicht bij mijn grote knuisten.
Wordt een leuke zoek tocht.
Ben blij dat ik niet van die
heb.
Een vintage chrono staat bij mij toch ook nog wel op het verlanglijstje. Voor de rest ben ik er inmiddels toch wel uit dat ik, in praktijk, eigenlijk bijna alleen maar duikers draag en dan ook nog eens een voorkeur heb voor een paar merken. Dus, da’s wel zo overzichtelijk!
Succes met jouw ontdekkingstocht!
Ik ben gek van seiko maar er kan er best wel eens een andere bijkomen
En inderdaad zo’n mooie oude chrono die ik op de rikketik zag is zeker niet verkeerd.
In blijde verwachting wacht ik af.
Voila!!
Heb zelf geen grote polsen, maar snap wat je bedoelt. Heb soms ook t gevoel n kinder/dames horloge om te hebben. Persoonlijk is iets v 42mm met normale lugs of 44mm met korte lugs mn sweet spot.