Als je ze vergelijk zit soms het verschil alleen in details.
Ik zie in elk horloge wel zijn unieke eigenschappen. Je ziet daarin de schoonheid die de designer heeft getracht te vangen in zijn werk. Genieten geblazen
Ik vind deze nogal verschillend, er zijn er die meer op elkaar lijken.
Maarja. Veel horloges zijn rond, hebben een 12u indeling, 3 wijzers etc dus na lang genoeg horlogeontwerp gaat alles op elkaar lijken.
Het verhaal gaat ook over de rode draad bij deze horloges, de rode accenten dus. Het zijn best verschillende horloges inderdaad. De titel van het topic is een beetje misleidend.
The new Seiko SBDY077 Tuna x Neighboorhood inspires us to revisit the red thread that runs through so many vintage-inspired diverâs watches
Behalve de Rolexen uiteraard.
Ik zie overigens maar weinig overeenkomsten tussen de genoemde voorbeelden en het Seikohorloge. Maar dan kan aan mij liggen
Maar of veel horloges op elkaar lijken? Ja in essentie wel. Toch kunnen ze ook weer heel erg van elkaar verschillen
Dan kun je ook zeggen, alle autoâs lijken op elkaar.
Vier wielen een stuurtje en een stoeltje
Lijken veel autoâs niet op elkaar?
Wat je zo op de weg zietâŠ
Allemaal het zelfde blok zeep uit de zelfde windtunnel.
De windtunnels in Japan, Korea en Europa, geven allemaal hetzelfde resultaat.
In ieder geval zijn veel ontwerpers geĂŻnspireerd door andere ( merk) horloges. Bepaalde kenmerken van de een zie je bij een andere terug.
Je ziet idd wel elementen terug.
Maar vergis je niet, het valt niet mee
om met een nieuw en oorspronkelijk
ontwerp te komen.
En dan ligt âover the topâ ook altijd nog
eens op de loer.
Moeilijk, moeilijkâŠ
Dat terwijl vintage Tunaâs helemaal geen rode details hadden.
Waarom ze 'm âNeighborhoodâ noemden is mij ook een raadsel, het is niet alsof je Mr Rogers tegenkomt tijdens je koraalrif-duik.
De manier waarop wij tijd meten en waarnemen gekoppeld aan de vorm van de pols (een soort van dikkige, knokige worst die gevoelig is) zorgen er voor dat functionele horloges zich in een bepaald spectrum kunnen bewegen.
Als je ver genoeg van de materie afstapt zijn ze allemaal hetzelfde, en is de enige categorisering ana, digi of anadigi.
De kracht van elk ontwerp is herkenbare elementen pakken en daar een vernieuwing aan toevoegen.
Deze manier van ontwerper vind je overal om je heen terug. Wij als consumenten zien niet graag te veel vernieuwing in iets wat we kopen. Pas als het genoeg raakvlakken/herkennings punten heeft met een voorgaand ontwerp, maar toch net iets beter of anders dan het voorgaande ontwerp zullen wij de sprong maken tot aankoop.
Het is allemaal een pot nat. Komaan! Nuchter blijven.
Op zondag?!
Onmogelijk!!
Ben ik het wel mee eens.
Het grootste gedeelte van de consument is toch wel
behoudend en conservatief.
Zo is dat nu eenmaal.
Staat in het artikel. Dat is nu net de aanleiding.
Here we have a razor-sharp collaboration with the Japanese streetwear brand Neighborhood
Ik vind eerlijk gezegd dat je de ontwerpers bij Corgeut, Alpha, Debert en San Martin wel erg tekort doet met zoân kritisch topic.