Lijken veel horloges niet op elkaar?

Als je ze vergelijk zit soms het verschil alleen in details.

1 like

Ik zie in elk horloge wel zijn unieke eigenschappen. Je ziet daarin de schoonheid die de designer heeft getracht te vangen in zijn werk. Genieten geblazen

2 likes

Ik vind deze nogal verschillend, er zijn er die meer op elkaar lijken.

Maarja. Veel horloges zijn rond, hebben een 12u indeling, 3 wijzers etc dus na lang genoeg horlogeontwerp gaat alles op elkaar lijken.

4 likes

Je lijkt mijn vrouw wel @Dao

5 likes

Het verhaal gaat ook over de rode draad bij deze horloges, de rode accenten dus. Het zijn best verschillende horloges inderdaad. De titel van het topic is een beetje misleidend.

The new Seiko SBDY077 Tuna x Neighboorhood inspires us to revisit the red thread that runs through so many vintage-inspired diver’s watches

Behalve de Rolexen uiteraard. :kissing_heart:

Ik zie overigens maar weinig overeenkomsten tussen de genoemde voorbeelden en het Seikohorloge. Maar dan kan aan mij liggen :sweat_smile:

Maar of veel horloges op elkaar lijken? Ja in essentie wel. Toch kunnen ze ook weer heel erg van elkaar verschillen

Dan kun je ook zeggen, alle auto’s lijken op elkaar.
Vier wielen een stuurtje en een stoeltje :grin:

2 likes

Lijken veel auto’s niet op elkaar?

4 likes

Wat je zo op de weg ziet

Allemaal het zelfde blok zeep uit de zelfde windtunnel.

4 likes

De windtunnels in Japan, Korea en Europa, geven allemaal hetzelfde resultaat.

1 like

In ieder geval zijn veel ontwerpers geĂŻnspireerd door andere ( merk) horloges. Bepaalde kenmerken van de een zie je bij een andere terug.

1 like

Je ziet idd wel elementen terug.
Maar vergis je niet, het valt niet mee
om met een nieuw en oorspronkelijk
ontwerp te komen.
En dan ligt ‘over the top’ ook altijd nog
eens op de loer.
Moeilijk, moeilijk

Dat terwijl vintage Tuna’s helemaal geen rode details hadden.

Waarom ze 'm “Neighborhood” noemden is mij ook een raadsel, het is niet alsof je Mr Rogers tegenkomt tijdens je koraalrif-duik.

De manier waarop wij tijd meten en waarnemen gekoppeld aan de vorm van de pols (een soort van dikkige, knokige worst die gevoelig is) zorgen er voor dat functionele horloges zich in een bepaald spectrum kunnen bewegen.

Als je ver genoeg van de materie afstapt zijn ze allemaal hetzelfde, en is de enige categorisering ana, digi of anadigi.

1 like

De kracht van elk ontwerp is herkenbare elementen pakken en daar een vernieuwing aan toevoegen.

Deze manier van ontwerper vind je overal om je heen terug. Wij als consumenten zien niet graag te veel vernieuwing in iets wat we kopen. Pas als het genoeg raakvlakken/herkennings punten heeft met een voorgaand ontwerp, maar toch net iets beter of anders dan het voorgaande ontwerp zullen wij de sprong maken tot aankoop.

2 likes

Het is allemaal een pot nat. Komaan! Nuchter blijven. :unamused:

Op zondag?!

Onmogelijk!! :grin:

1 like

Ben ik het wel mee eens.
Het grootste gedeelte van de consument is toch wel
behoudend en conservatief.
Zo is dat nu eenmaal.

1 like

Staat in het artikel. Dat is nu net de aanleiding.

Here we have a razor-sharp collaboration with the Japanese streetwear brand Neighborhood

1 like

Ik vind eerlijk gezegd dat je de ontwerpers bij Corgeut, Alpha, Debert en San Martin wel erg tekort doet met zo’n kritisch topic.

3 likes

Ah. Ik was opgehouden met lezen want saai.

De “Mr Rogers” limted edition was veel lolliger geweest, ook omdat ie regelmatig rode vesten droeg.

De introductie van zowel de iPod als de iPhone slaan wel een deukje in die perceptie.

1 like