Hallo guys,
De lijm van het lederen bandje van mijn vrouw haar Montblanc begint los te laten…
Hebben jullie ervaring welke lijm het beste resultaat geeft om dit te herstellen?
Gewoon bij de DIY te koop…
Thanks.
Hallo guys,
De lijm van het lederen bandje van mijn vrouw haar Montblanc begint los te laten…
Hebben jullie ervaring welke lijm het beste resultaat geeft om dit te herstellen?
Gewoon bij de DIY te koop…
Thanks.
Geen garantie dingetje? MB staat bekend om haar goede lederwerk toch?
Een druppeltje industrie lijm (seconde lijm)
heb ik ook weleens geprobeerd alleen dat wordt hard
denk dat je speciale lederlijm moet hebben.
zou langs de schoenmaker gaan die kan vast wel 3 druppels missen
Heb ik ook regelmatig meegemaakt. Als de band goed droog is beetje contactlijm (Bison) op de beide helften, ietsje laten drogen en dan aandrukken. Heb je een klein lijmklemmetje? Dat helpt nog beter om te laten hechten. Succes.
Natuurlijk bestaat er speciale lijm voor leer. Twee kanten insmeren, laten drogen, aandrukken (wasknijper of alternatief) etc. Denk aan de hakkenbar.
Maar, ik benut hiervoor een meer universele, en ook nog voordelige oplossing: Boekbinderslijm.
Te koop bij een tekenmaterialenwinkel of knutselparadijs.
Die gebruik ik voor alles wat geen plastic is. Droogt transparant op en blijft soepel. Een beetje rubber-achtig. Zolang het in het potje zit, droogt het niet uit. Er is weinig in huis waarvoor het niet geschikt was. Ook een paar horlogebandjes heb ik hiermee gered.
Waarschijnlijk wel, maar om het nu te gaan opsturen voor 2 druppels lijm lijkt mij wat gek.
En die lijm komt ooit nog wel van pas.
Secondelijm doet meer stuk dan goed… en slaat wit uit.
Zal eens naar doe het zelf zaak rijden… zal wel iets geschikt zijn.
Klopt, eerst bandje reinigen, licht opruwen en dan lijmen. Ik zelf heb ook al gelijmd met bison rubberrepair. blijft ook redelijk buigzaam zonder te breken na uitharden.
Waarom koop je niet gewoon een fatsoenlijk doorgestikte aftermarket band? Deze ziet er niet speciaal, curved of bijster moeilijk uit.
Tja heb ik gedaan en staat er nu voorlopig op.
Maar mijn vrouw vind de originele van Montblanc mooier. Is wit zijde en dat geeft een mooie uitstraling vind ze.
We direct vuil natuurlijk, moet dus nog een manier vinden om het wit zijde weer netjes te krijgen.
Dit dus, als ik iets met leer heb altijd even langs de schoenmaker. Die kan dat prima lijmen voor je
Dit moet volgens mij zo goed komen
Dat kan ook
Maar krijg je zo niet een rand in het leer van de houten blokjes?
Ik zou er wat karton tussen doen maar wie weet gaat dit ook goed.
Mijn ervaring met Bisonkit is zeer goed geweest. Enige tijd geleden exact hetzelfde als jij gehad, band gelijmd en sindsdien zit het weer vast
Dit heb ik gebruikt: https://www.bison.nl/nl/product.2281
Strap garantie…
Toch even dit meegeven:
Thank you very much for getting in touch with us.
We are very sorry to learn that the watch strap of your wife’s watch has failed after such a short while of use which of course is a pity.
Similarly to pieces of jewellery, which are regularly worn in direct contact with the skin, the appearance and durability of watch straps depend largely on the type and intensity of use.
Furthermore, as is customary in the trade, watch bracelets and straps are not covered by the guarantee.
Watch bracelets often come into contact with skin moisture, water, soap or cosmetics which affect the strap. Soiling should, therefore, be regularly removed with a soft cloth.
Since it has only been such a short time that your wife owns the watch we would nevertheless recommend to get in touch with the point of sale the watch was bought from to see whether there might be anything they could do on a goodwill basis.
We kindly ask for your understanding.
Ik heb dit meegemaakt met een band van Nomos waar het leer aan de zijkanten begon los te laten na een paar dagen. Vervolgens bij de juwelier terug naar binnen gelopen en direct een nieuwe band erom. Ik zou teruggaan naar de verkoper! Dit is zeker geen ‘goodwill’ basis zoals Montblanc in haar mailtje tikt, maar een kwestie van een product dat gewoon niet voldoet aan de verwachtingen die je mag hebben bij een horlogemerk als Montblanc.
Edit: whoooops, het horloge is ± een halfjaar oud dus dat zit op het randje van het bewijsvermoeden! Draagt ze hem dagelijks? Lijkt me niet gezien de binnenkant van de band?
Nou dat weten we dan ook weer, tot zover de klantvriendelijkheid…
(ik begrijp dat het een recente aankoop is)