Lijstje: Op deze klassiekers raak je nooit uitgekeken

Of heeft de Tank een hoger klassiekergehalte?

Ik mis overigens een JLC Reverso.

4 likes

Of daar gradaties in zijn, weet ik niet. Maar ook die kan er zo tussen.

2 likes

Een submariner is forever. :hearts:

2 likes

Een lijstje klassiekers waar een fromanteel in staat, dat zegt wel genoeg… Sowieso mag de datejust/Day date niet missen.

2 likes

Klassiekers? Wat een zuig lijst. Op zo’n lijst horen op z’n minst een DJ, Speedy, Daytona, Autavia en dergelijke te staan. Geen FC, dat merk is er nog maar ‘net’.

3 likes

JLC Reverso mag er ook op, een van de enige modellen dat trouw is gebleven aan het originele ontwerp en nog steeds goed verkoopt! :+1:t3:

3 likes

Inderdaad niet echt een lijst samengesteld door een WIS…Fromanteel en FC zijn leuk maar echt geen klassieker. Een Seamaster Bond, een Sub, een Reverso en een Speedmaster mogen er wat mij betreft wel op…

3 likes

Ja, idd. Een lijst dus om met een korreltje zout te nemen.

2 likes

Ik heb ooit de no-date overwogen … maar die toont te groot op mijn pols door de rechte lugs. Was wel jammer want voor het overige redelijk perfect.

En al die versies met een Puist over de datum: no way, vind ik heel wat minder dan niks.

2 likes

Ik lees dat Nomos in 1990 is begonnen. Is dat klassiek? Experts, anyone?
Wat overigens niet wegneemt dat ik de Orion prachtig vind. Laat daarover geen misverstand bestaan.

1 like

Zoals Brick al schreef, bekijk het niet als klassieker maar als dress watches. Dan mag Nomos er zeker bij.

2 likes

Waar zijn de foto’s?
Anders kan ik ze niet beoordelen, ben namelijk te lui om te Googlen, tis weekend :beers:

1 like

Movado Museum Watch:
image

1 like

Tag Heuer Monaco
Rolex submariner
Omega seamaster…

Genoeg op te noemen

1 like

Zulke lijstjes zijn voor: ehh, ik wil geen ban.

1 like

Tja, dit soort lijsten zijn natuurlijk altijd onzinnig… We verzanden altijd in een “You missed the CowboyNeal option, you insensitive clod!” discussies. Wat mij meer interesseert is waarom er zoveel niet-zo-onvergetelijke horloges op staan.

Ik vind de Cellini lang niet zo aansprekend als de Calatrava omdat de wijzers te kort zijn voor de kast. De Omega DeVille vind ik, samen met de Oris mooi, maar niet bijster onderscheidend. Dat zijn absoluut geen slechte horloges, die drie, maar “nooit op uigekeken” is een zware noot.

Dit terwijl de Longines een aanfluiting is, je ziet dat de datumschijf net iets te groot of te klein is voor het uurwerk, en dan die afgekapte zes? Kom op jongens. De FC heeft me dan weer een iets te jaren-90 achtige kast. Die Fromanteel is veel te groot voor de breedte van z’n band, dat lijkt net een ballon.

Kortom: De Patek en de Max Bill zijn wat mij betreft de enige twee die op dit lijstje thuishoren.

Dan zou ik er een GS met 44GS kast aan toevoegen, want die shinen zo hard dat het nooit saai wordt. En een klassieke Reverso medium met KS en geblauwde wijzers, stalen achterkant, omdat dat art deco op niveau is.

Mijn lijstje zou direct een mooie five piece zijn:

• Patek Calatrava KS
  • Max Bill, maar dan met de donkere plaat en gouden accentjes
  • JLC Reverso KS, lichte plaat
  • Mijn eigen Glycine Airman voor het ruigere werk. :slight_smile: 200m WR, jay!
  • Mijn eigen 44GS quartz voor dagdagelijks

Hopla.

1 like