LIJSTJES! Mooiste NA van 2020 (en hoeveel)?

Je kiest er wel de pareltjes uit!
Vind ze stuk voor stuk geweldig mooi.

De wijzerplaat van de onderste is echt finger licking good :heart_eyes:.

Die Seiko duiker is 1 van de mooiste Seiko horloge die ik voorbij heb zien komen. Echt wauw.

2 likes

Ik heb veel mindere goden in de kist gehad voor ik bij de interessantere uitkwam, het moet gezegd. :slight_smile: Sterker nog, boze tongen beweren dat ik nog steeds mindere goden in de kist heb. :rofl: Maar goed, die leercurve kost wel knaken.

1 like

Herkenbaar :sweat_smile:
Terug rekenen is niet grappig dus dat doen we ook maar niet.

He en mindere goden kunnen ook gaaf zijn.
Ik geniet niet minder van de zogenoemde mindere.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik dit jaar bijna alle “mindere” heb verbannen voor voor mij top spul!

Ik was al blij met de collectie, maar die blij is dit jaar over gegaan in een GROTE blij.

De kids zijn blij met het vrij komen van deze mindere stukken, hun dragen het met volle trots.

1 like

Deze citizen Fugu Promaster Asia limited edition , en de Orient Kamasu

8 likes

Staat mooi, die groene sailcloth bij deze GS… :ok_hand: Barton?

7 likes

Origineel. :+1:

2 likes

Briljante en bijzondere keuze van GS…

1 like

Dit was de mijne in 2020, bijzonder voor mij omdat een kameraad van mij met dit horloge om een aantal jaren geleden verdronken is op de Filippijnen, horloge is toen spoorloos verdwenen. Denk er nog vaak aan terug nu ik hetzelfde horloge heb.

14 likes

Deze 2 eruit en de volgende erin.

Was een mooi horloge jaar

9 likes

Flink gewisseld in 2020.
De nieuwkomers:

18 likes

IWC prachtig

1 like

Eind vorig jaar (zoals elk jaar) me weer voorgenomen om in 2020 minder horloges te kopen, meer te servicen en meer te verkopen. Dat is deels gelukt, ik heb inderdaad minder gekocht, maar dat kwam vooral omdat 2019 zo extreem was. :sweat_smile: Dit jaar 17 horloges gekocht, dat zijn er 9 minder dan vorig jaar.

Hier het overzicht:
Twee horloges gekocht die direct om de pols konden:

Twee horloges gekocht die ik ook dit jaar geserviced / gerepareerd heb:

7 horloges gekocht die het wel doen maar nog service nodig hebben voordat ze om de pols (of in het vestzak) kunnen:

Eén projecthorloge gekocht waar ik aan ben begonnen maar omdat het de nodige uitdagingen heeft nog niet af is:

Verder nog drie (deels behoorlijk uitdagende) projecthorloges gekocht die uitgebreide reparatie nodig hebben:

Een horloge gekocht wat in het zwarte gat bij PostNL verdwenen is; geen idee of het nog boven water gaat komen :roll_eyes:

En nog een incoming :sunglasses:

Verder uit de stapel projecten die er al lag 5 horloges geserviced:

En tenslotte één horloge verkocht (inderdaad, dezelfde als hierboven :sweat_smile:):

Oftewel; de stapel projecten is alleen maar toegenomen :blush: :grin: :sweat_smile:
Volgend jaar beter? Ik betwijfel het :thinking: :thinking: :rofl: :rofl:

Maar ik heb er nog steeds plezier in, en dat is het belangrijkste :yum: :yum:

16 likes

Ik zeg doen!

Een hectisch horlogejaar. Er kwam veel, er ging veel. Mijn mooiste NA van 2020 was toch zeker de Omega ‘museum collection’. Ik hoop volgende week de laatste NA van het jaar te mogen ontvangen, een Holthinrichs.

22 likes

no way. In ieder geval niet voor die Seiko. Moeilijk hoor, verveel mij ondertussen op dit gebied.
In mijn ogen heb ik zo ongeveer de twee beste duikers 1000-1500 euro (ontloopt elkaar allemaal bitter weinig). Alles daarboven is weinig interessant, alles daaronder euh…er onder. Zit klem :unamused:

Daarom zou ik alles verkopen…

Is een 41mm Tudor black bay duiker niets voor jou?

Mwah dacht ik al een beetje aan, ligt er aan welke. Maar ik wissel wel graag zo af en toe, alleen een BB is ook niet alles.
MM200 en Aquis moven, BB terug. Tja…kan. Ik hou van die dikke patser Oris, zo zonde om die weg te doen.
Onderhoud voor een ETA kan ook elke horlogeboer op de hoek, ook wel zo prettig (en cheap).

Naja, het gevoel dat je nu klem zit lijkt me ook niet goed. :stuck_out_tongue:
Je kan voor een 2e hands Tudor gaan met ETA movement. Die zijn niet extreem duur (kop er goed af) en eveneens goed te onderhouden.

1 like

Wat leuk man, alle leden van het gezin!:+1:

1 like

die 58 is wel aardig, die moet ik eens proberen. Heb alleen werkelijk niks met Tudor.