We naderen wederom het einde van het jaar en dat betekent… Lijstjestijd!
Ik ben erg benieuwd naar hoe 2020 bij jullie NA-gewijs is verlopen. Meer of minder? Kwaliteit of kwantiteit? Eindelijk die Grail gevonden?
In mijn geval begon het traditioneel maar bleek 2020 een bijzonder horloge jaar te worden.
Je ziet en raakt aan de praat met iemand met een bijzonder horloge (in dit geval was dat een prachtige vintage Longines tank), het zaadje is gepland.
En ja hoor, een paar weken later zit er iemand naast je met een Cartier Tank en dan weet je het: Ik moet ook een hoekige vintage hebben. Dat werd deze (maart):
Geen NA van gepost, draag deze niet vaak maar vind hem speciaal genoeg om te houden.
Bij mijn zoektocht naar een mooie Panda, waarvoor ik zelfs 7 jaar sparen voor een Daytona heb overwogen werd het uiteindelijk de Forum Flipper Favoriet: De HFLE2017.
Een fijn horloge, maar desondankstemin de enige NA van 2020 die inmiddels verkocht is.
Daarna ging het mis. Mijn lang gekoesterde wens voor een Speedmaster (FOIS) werd na vele maanden bijna bewaarheid, totdat ik oog in oog kwam te staan met een verleidelijke Zenith El Primero Chronomaster Moonphase (juli).
Een vreemde eend in deze bijt is de Sinn 809q waar ik toevallig tussendoor tegenaan liep. Een zeldzame Sinn uit de jaren 80 (full set) waar ik eens misschien een wanhopige Sinn verzamelaar mee zal verblijden maar die ik tot die tijd regelmatig draag. Geen NA van gemaakt (augustus)
Na de eerste Zenith nam ik het rücksichtsloze besluit om afscheid te nemen van (bijna) al mijn horloges en terug te gaan naar een 4 piece Zenith only verzameling. Het verkopen begon en al snel waren er genoeg financiële middelen voor nummer 2 (september):
Ik heb in 2020 afscheid genomen van een record aantal horloges (LLD, Oris 65, Oris Big Crown Pointer Date, Bulova UHF, Sinn 104, Sinn EZM 3, Poljot Alarm, Omega Seamaster f300, Seiko Alpinist) en als de Defy Classic er is (nog een maandje of 2) dan, dan…
ik ben even snel aan het tellen geweest en ik kom uit op een zeventiental horloges aangekocht in 2020.
maar er springen er wel twee heel ver uit van die zeventien
en dat zijn deze
Ben gezegend met een slecht geheugen… Maar gelukkig hebben we de NA topics nog. Voornemen om rust te krijgen in hoofd en collectie jammerlijk mislukt. Dit jaar 4 aanwinsten.
De mooiste aanwinst? Zoals altijd de meest recente
Slechts 1 afgelopen jaar en dat is 1 meer dan komend jaar denk ik. Genoeg is genoeg en de meeste horloges doen me niet (meer) zoveel. Wie weet tijdelijk, maar zo niet: ook prima. Blij met de verzameling, al mogen er wel een aantal uit komend jaar.
Nooit verwacht in een jaar tijd van een simpele smooth bezel Datejust naar een geel gouden DD te gaan. Helaas heeft het niet lang geduurd… wie weet in januari een wit gouden proberen