LIJSTJES! Mooiste NA van 2021 (en hoeveel)?

Want iets anders op het oog?

1 like

Tja op het oog altijd , toch een horloge wat iets meer toolwatch is denk ik . Deze is mij net iets te netjes.

2 likes

Mijn enige aanwinst van dit jaar, dus ook mijn favoriete en leukste en beste aanwinst! Enorm veel plezier van!

25 likes

7 horloges gekocht dit jaar, maar er gaat toch niets boven de Super Seville die in Juli binnenkwam :smiling_face_with_three_hearts:

15 likes

Voor mij was het, ondanks een an taal hele mooie toestellen die binnen zijn gekomen, deze PO de aankoop van het jaar, en de lizzard strap maakte het helemaal af.

14 likes

Dat zijn twee Citizens:


en hoeveel werden er dit jaar gescoord?

Right in the feels, stuk of 25? :face_with_raised_eyebrow:

22 likes

Tussen de 10+ NA’s dit (halve) jaar wat mij betreft 1 die er met kop en schouders bovenuit steekt:

:one: Opa’s Omega Megasonic :star_struck: :zap:

Plek 2 & 3 dit jaar gaan naar:

:two: De Christopher Ward C63 Sealander

:three: De Seiko Lord Matic

20 likes

Die Omega Megasonic is echt :ok_hand: Welke referentie is dat?

2 likes

Thanks! Betreft een referentie 198.0065 met caliber 1220 stemvorkuurwerk.

2 likes

Ah yes altijd leuk lijstjes!!!

Als eerste kwam de JLC Ultra Thin Moon er dit jaar bij. Lang op het lijstje gehad door de ontzettend mooie foto’s van @tompj en toegeslagen toen ik de kans kreeg. Wat een ontzettend mooi horloge is dit. Zowel casual als dress goed te doen.

Daarna kwam de Zenith Shadow. Vanaf het moment dat deze uitkwam vond ik 'm schitterend en na wat extra influence van @Bwatched de trekker overgehaald. Super stoer ding voor zover een horloge dat kan zijn.

Geheel onverwachts kreeg ik de kans om de nummer 1 plaats van @Myspeedyworld over te nemen voor de nieuwe Zenith El Primero Original. Kreeg al snel een belletje van de heren van Ace… Wat een schitterende upgrade tov de oude ZEP. Die is er dan ook snel uit gegaan.

Na een kleine GTG met wat forum genoten kreeg ik eindelijk eens de kans een Reverso (weer die @Bwatched) te passen. En wat voor een… De Tribute Small Seconds in blauw is gewoon schitterend en een stuk makkelijker casual te dragen dan je in eerste instantie denkt. De zoektocht was gestart en via @Gosz er 1 kunnen scoren!

Als laatste is de OP in Coral Red aan de collectie toegevoegd. Een smerige premium voor betaald maar geld moet rollen dus hupsakee. Kijk die kleur dan!!!

Mooi jaartje geweest al zeg ik het zelf. Uiteraard is er ook best wat weg gegaan. Explorer 2, 16014, Mark XVIII Petit Prince, ZEP en de Speedy.

Er is nog een kleine kans dat er op de valreep nog een laatste NA bijkomt namelijk de Chronomaster Sport in het zwart. Sta al een half jaar op de lijst en volgens Ace sta ik nu eindelijk bovenaan de lijst… :partying_face:

50 likes

Best wel een eenvoudig horloge, maar tegelijkertijd toch zo vet.

1 like

Ik mag er in totaal 4 bijvoegen in 2021. De monster kwam in juni:

Eind oktober kwam de 187 er bij:

Halverwege november kon ik de 143 nog bij de collectie voegen:

En net voor de valreep is er nog een Oris met een eindeloos lang referentienummer onderweg. Misschien komt die vanavond en anders morgen. Foto is van de advertentie:

Het is zeker in de afgelopen weken erg hard gegaan. Zo hard dat er geen horloges meer op mijn wensenlijstje staan. Heel apart, maar ergens geeft dat wel rust. Ik ben heel erg blij met de uiteindelijke collectie. Maar welke is nu de mooiste? Ik heb geen idee. Over de Monster heb ik gemengde gevoelens. Ik draag hem niet vaak, maar afscheid er van nemen wil ik ook niet. Ik denk dat de 143 voor mij op de eerste plaats staat, maar ja de Oris moet nog binnenkomen…

17 likes

Soort van understatement. Wat een prachtige set…
En met (hopelijk snelle) incoming

is dit helemaal af…

1 like

Super simpel horloge. Alleen die plaat maakt het geheel wat spannender.

Af… Vraag me af of dat wel mogelijk is met deze hobby :slight_smile:

1 like

Jazeker wel! Het is me al zeker 3x gelukt, en het gaat me nog een paar keer lukken! :sunglasses:

6 likes

De IWC :drooling_face:

1 like

Maar welke is nu de mooiste? :wink:

2 likes

Dit jaar 1 horloge toegevoegd aan de collectie (al moet de prijs uit de loterij nog binnen komen)! Mijzelf wel heel erg in moeten houden. Ik wordt in het blauwe nog bijna dagelijks verliefd :sweat_smile:.

7 likes

Ah sorry haha, ik denk dat ik de MUT de mooiste vindt… Of de Reverso… Of de ZEP omdat die zo lekker meegaand is… of…

Pffff, zo lastig.

2 likes

Ik heb dit jaar “maar” drie horloges aangeschaft:

  • De HFLE (ok, vorig jaar betaald, maar dit jaar ontvangen).
  • Een zwarte Seiko Monster van de 1e generatie (de oranje had ik al eerder, maar was wat te aanwezig), hier uit het blauwe gedeelte.
  • Een Yema Speedgraf, ook hier op het forum overgenomen.

Welke de mooiste is? De Yema zit in ieder geval nog in de wittebroodsweken, dus die staat even op de eerste plaats :slight_smile:

9 likes