LIJSTJES! Mooiste NA van 2021 (en hoeveel)?

Sinterklaas uitgezwaaid, kerst is nakende (jazeker), dat betekent… LIJSTJESTIJD!

Wat is jouw favoriete NA van 2021 en hoeveel werden er dit jaar gescoord?

Terugkijkend naar mijn eerdere jaarlijstjes is dit een rustig jaar geweest. En dat was ook te verwachten. Na enkele jaren waarin ik op alle modellen verliefd kon worden (en weer uitgekeken op raakte) vond ik uiteindelijk mijn ware liefde: Zenith.
En begin dit jaar was het dan zover, mijn laatste niet-Zeniths eruit en eind Januari de vervolmaking van mijn Zenith-only horloge collectie:

Hoewel ik dacht dat ik klaar was (kennen jullie dat gevoel? :innocent: ) vond ik het een paar maanden later ook wel tijd voor een vintage. Gelukkig is dat met Zenith geen probleem, een rijk verleden zorgt voor een groot aanbod. Het werd de A273:

In September gevolgd door mijn eerste Zoemende Zenith:

Er is er nog eentje bijgekomen, ook een stemvork, geen NA voor geschreven:

Zit momenteel op leer, maar een gold plated bonklip is onderweg. Lijkt me een goede match.

Totaal dus slechts 4 NAs!
Welke de mooiste is? Ik draag vandaag de A273 dus dat is de mooiste.

Ben benieuwd naar de opbrengst van HF voor 2021…

49 likes

De enige dit jaar, en dus meteen ook de mooiste.

22 likes

De Seamaster was aanvankelijk mijn topaankoop van dit jaar, maar die heb ik helaas moeten opofferen voor de Zenith. Waar ik nog veel blijer mee ben, dus ook niet echt spijt.

Verder heb ik nog precies vier vintage Omega’s onderweg, dus het is nogal een incompleet overzicht op dit moment.

56 likes

Mijn NA’s van dit jaar die er nu nog steeds zijn:

53 likes

Maar één horloge gekocht dit jaar. Maar hé, jaar is nog niet om hè…

30 likes

Ja die Defy… Beide (blauw en skeleton) zijn prachtig. Er is zelfs iemand hier op HF die zoveel moeite had met kiezen dat hij ze allebei heeft…

3 likes

Die Safari… :smiling_face_with_three_hearts:

Haha, te vroeg met mijn lijstje-topic. Ben heel benieuwd…

2 likes

Dit jaar één NA, speciaal gemaakt voor HF:


Delft Watch Works HFLE-2020 :blush:

19 likes

Slechts 2 horloges toegevoegd dit jaar, wel alle andere horloges verkocht. Kwaliteit boven kwantiteit

25 likes

Beetje offtopic, maar wat ziet mijn oog daar?! Toch geen Delta HF velg?! Dat zou het horloge verreweg het minst spannende van de foto maken…

4 likes

Oeh NA’s…. Dat waren er dit jaar best wel wat, naast een aantal Sovjet horloges waarvan een deel ook weer heel snel weg was waren dat:


Oris 65 Deauville, de zomerklatser die al in januari gekocht werd maar wat aan de grote kant bleek en werd vervangen door een kleiner dragende….

Omega Seamaster GMT Co-Axial waar ik op het spoor van werd gezet toen ik een goede vriend hielp een Seamaster Professional 300m te kopen


Nineties goodness met een Breitling Chronomat Longitude GMT, inmiddels bij een nieuwe eigenaar


Desotos “poor man’s Certina Argonaut”
Vlijmscherpe kast maar toch verkocht


Beijing Watch Factory Beihai 50th anniversary, geweldig mooi afgewerkt horloge, check die geschroefde gouden chatons in het uurwerk.
Verkocht.



Zuiver gekeken geen NA deze 1968 Grand Seiko 6146-8000 Cross Hair Dial maar als hij zo terugkomt van restauratie en je hem dus pas in 2021 draagt….


Cool WUS project dat ik ondersteunde de RVS Elektronika echter je moet soms keuzes maken en deze ging dus weg.


Hier heb ik jaren naar gezocht een vintage Oris Chronoris Monopusher, niet dat laffe aftreksel met een gewoon driehander uurwerkje dat Oris nu maakt maar een Dubuis-Depraz handopwinder monopusher, lastig in goede staat te vinden maar deze is geweldig!


Ducado Yachting chrono, zo mooi met deze felle kleuren zie je ze nooit.
Btw deze is nog te koop!!


Pontiac Hydraulica 20, EPSA Super Compressor kast met heerlijk scherpe hoeken, Dubbele kronen, interne bezel, roulette datumwiel!


Stijlvolle Girard Perregaux 7742, smetteloze wijzerplaat en een vlijmscherpe ongepolijste kast op dit wekkerhorloge.


Dutch delight, deze Delft Watch Works Oostpoort HFLE 2020

Er zijn in ieder geval nog twee horloges onderweg dit jaar……


Nineties and Noughties goodness deze Breitling Aerospace E65362 (foto van het web)


Nederlands merk, heerlijke seventies vibes kast en mijn eerste bronzo! De Aevig Valkyr Brons.

Gaat er nog wat komen dit jaar?

Geen idee!

26 likes

Sodemieter… Gevarieerd jaartje!
(en dat polijstwerk… :dizzy_face: )

1 like

Ah ja! Ik heb een brede smaak in horloges…… eten…. wijn….

vrouwen :laughing:

In dit geval Pool-ijstwerk

2 likes

Op zich een rustig jaar al zeg ik het zelf:

Deze zijn gegaan:



En deze zijn gekomen:




Edit: misschien toch niet zo rustig…

46 likes


En

Zo’n beetje in alle opzichten complete tegenpolen :joy:

En dan reken ik de HFLE even niet mee.

16 likes

Deze is erbij gekomen dit jaar niets verkocht dus de collectie groeit :grinning:

9 likes

Die wijzerplaat is nog zoveel mooier in het echt! :heart_eyes:

3 likes

Jep ben er ook zeer blij mee, dit is een blijvertje nog geen ander horloge om gehad sinds ik deze heb🤔 misschien moet ik de rest dan maar verkopen…

2 likes

Jawel, maar niet op de hoekige Integrale waar je aan denkt 🥲
Een Delta 2e generatie, al ruim 20 jr dagelijks in gebruik :smiley:
afbeelding

Gauw weer een horloge plaatje:


Een bella combinatione Delft WW en Delta :blush:

16 likes

Mooiste en best dragende aankoop van 2021.
En dan toch twijfels om deze nu nog in nieuwstaat te verkopen :thinking: .

20 likes