Wow…
Deze NA betreft 2 zaken: Deze prachtige Defy en het bereiken van mijn eindbestemming op deze fantastische horlogereis (klinkt dramatischer dan het is, maar daarover later meer).
Allereerst deze Defy. Wat een bonk klasse, kwaliteit en comfort is dit. De prachtige blauwe wijzerplaat, stoere wijzers, de secondewijzer met Zenith ster maar met name de geintegreerde geborstelde titanium bracelet die licht en soepel om mijn pols valt.
Ik ga niet meer proberen om dit horloge met woorden tot zijn recht te laten komen
Kijk dan toch…
Dan die Vier op een Rij…
Mijn eerste Zenith kocht in de vroege zomer van vorig jaar waarbij mijn originele plan eigenlijk totaal anders was…
Corona was niet het enige virus dat in 2020 rondwaarde, want ik raakte snel geinfecteerd met het Zenith virus. Zoals ook menig HF-lid al overkomen is, want wat is die besmettelijk…
Ik nam het drastischs besluit mijn 13 horloges (Oris 2x, Sinn 2x, Omega Seamaster f300, LLD, Bulova UHF, Alpinist eva) te verkopen en terug te gaan naar een 4 piece Zenith-only collection. De prachtige Chronomaster werd snel gevolgd door de ZEP Black Rainbow:
En na twee chrono’s werd het tijd voor een dresswatch en volgde de Captain Elite:
Al lang was bekend dat deze Defy het sluitstuk van deze verzameling zou worden en vandaag was het dus zo ver:
Vier op een Rij!!
En wat nou zo heerlijk is, ik ben klaar! Vanaf nu alleen nog maar vanaf de zijlijn toekijken naar de rat race.
Flipperen? Dat was iets van toen.
Het blauwe deel op HF? Ik kijk slechts wat rond meneer.
Die rust! Wat een heerlijk vooruitzicht was dat toch.
En toen bracht Zenith enkele dagen terug zijn Chonomaster Sport 2021 uit…
Dus als ik nou die Elite verkoop en nog wat doorspaar… Nee, nee, die Chronomaster en de Defy naar het blauw en voor een 3 piece gaan! Of, of, alles weg en alleen die grail, nee, wacht…