Drie nieuwe aanwinsten dit jaar. De zoektocht naar een tweede duiker eindigde na net naast een Seiko SPB149 te hebben gegrepen bij Zelos, een Blacktip in Crimson Red:
Verder waren er vele NA’s, vertrokken daar een aantal weer van, vertrok het merendeel van ‘de oude’ collectie en wist ik het jaar toch met flink veel meer horloges af te sluiten.
Volgend jaar fase 3 in de hobby…‘natuurlijke’ selectie’
Altijd de vraag of er op de valreep niet nog wat bij komt, maar vooralsnog lijkt het er niet op, dus hier maar mijn lijstje van 2021. Voor mij was 2021 vooral het jaar van de zakhorloges en de 80’s en 90’s quartz.
Qua afgeronde projecten was 2021 niet het beste jaar. Ik heb best de nodige projecten gedaan, maar niet veel voor mezelf. Bleef helaas beperkt tot 3 stuks (plus twee quartz projectjes)
Heb nog wel 6 horloges verkocht wat voor mijn doen veel is, maar echt veel zoden zette dat niet aan de dijk want het waren met name Chinese horloges in de laagste prijscategorie
Dus het voornemen voor 2022 is net als elk jaar: minder kopen, meer verkopen en meer projecten afronden
En de mooiste aanwinst? Geen idee, zoals je ziet ben ik slecht in kiezen
In 2020 ben ik weer begonnen met redelijk impulsief verzamelen (thuiswerken hè…) heb toen van alles gekocht wat ik leuk vond, bekende merken maar de meeste met een eta of valjoux uurwerk.
In 2021 kwam de bezinning en heb ik het meeste wat ik in 2020 kocht geflipperd en ben alleen nog voor manufactuur uurwerken gegaan niet omdat het per sé beter is maar omdat ik het toch leuker vind.
En dan hier de aanwinsten van 2021 een favoriet is niet te doen