Like or Yike: Longines Military met Faux Patina

Zag net deze L2.819.4.93.2 Longines Military voorbij komen, in de wat mij betreft mooie maat van 38,5mm en met een te gekke uitstraling. Maar: de patina is aangebracht. Wat vinden jullie?

image

  • Erg mooi - ik zou 'm willen!
  • Erg mooi - maar nep patina is een no-go.
  • Niet mooi

0 stemmers

Meer info https://www.longines.com/watches/heritage-collection/l2-819-4-93-2

No-go wil ik niet meteen zeggen maar zonder nep patina zou ik denk ik mooier vinden

Ik vind het een mooi horloge, hoe kan het ook anders, is een ontwerp uit de jaren '40 van Longines, maar die aangebrachte ‘stippen’ op de wijzerplaat vind ik wel erg ver gaan. Zoals steeds: dan veel liever het origineel.

1 like

Erg mooi vind ik 'm. Als hij kleiner was zou ik 'm aanschaffen. En die nep patina, ach ja. Ik volg de dude op wiens horloge ze deze gebaseerd hebben en dat hebben ze goed voor elkaar gekregen. Is met de de hand gedaan, dus niet geprint.
Ik vind het tof dat ze bij Longines de moeite nemen om zoiets nog te maken. Dat hoeven ze niet te doen. In een interview met de directeur vertelde hij dat de heritage collectie een paar procent vsn de productie is, een labour of love waar die man voor moet vechten bij de pennenlikkers bij de financiele afdeling.

2 likes

Ik vind hem maar lelijk, de dial dan. De kast is gewoon saai.

Hier kan je zien dat de stippen veel te gelijkmatig en egaal van kleur aangebracht zijn. Voelt allemaal wel erg kunstmatig en steriel aan zo:

2 likes

Er is maar een merk wat goede modern vintage horloges maakt en dat is Oris. Not even close, Longines.

hear hear!

1 like

Ik vind deze toch ook wel goed gelukt hoor. Alleen jammer dat ‘ie zo duur is.

8 likes

Ik zou altijd een echte kopen in plaats van heritage nieuwe. Dan heb je ook echt geschiedenis om je pols.

1 like

De plaat wel. De kastvorm/lugs dan weer niet. Maar ik heb geen verstand van Omega, dus eigenlijk moet ik me niet bemoeien met jouw post :sweat_smile:

1 like

Ik vind t een mooi horloge.

Dat faux patina is wel goed gedaan bij deze, sommige pogingen zien er echt niet uit, ik vind dit een uitzondering.

Groeten,

Noel.

1 like

Faux patina is een faux pas.

1 like

De patina is niet nep. Is een hommage. Zeg ik toch…

Je hebt een optie gemist:

Net als alles van Longines Heritage: Geinig, maar net-niet.

1 like

Vind dit ontwerp nog wel geslaagd, beter dan die gele lume op een splinternieuwe duiker mijn inziens. Blijft natuurlijk allemaal wel een beetje artificieel maar een goede optie voor diegene die de look willen maar niet de ‘sores’ van een vintage horloge.

2 likes

Ik vind het eigeijk zeer geslaagd aangebracht, zo’n ‘eierschaal-patina’. Maar logischerwijs is het horloge verder te mint en daarom misstaat het. Als ze het ding nou even 100m achter een busje aan slepen dan koop ik hem wel.

3 likes

Hier is het horloge op gebaseerd. Het siert Longines dat ze zo’n horloge zien op social media, contact opnemen met de eigenaar en er dan aan gaan werken om te laten zien dat ze de vintage liefhebbers heus niet vergeten.

4 likes

Ben ik wel met je eens.

Voorheen vond ik de Heritage lijn prima, maar na de prijsverhogingen mijns inziens een stuk buiten de markt geprijsd nu.

Groeten,

Noel.

Niet mooi.

Maar dat heeft niets te maken met de patina.