Likes & Geld

Ik vind de sub zowel als de amphibia top horloges.
No doubt.

2 likes

Lul :joy:

Iedereen liked toch eerder een Ferrari dan een Lancia

3 likes

Bijna goed. Het cellofaantje waar het Rolex doosje in zit is al duurder dan de Vostok. :wink:

6 likes

Ik vind het toch wel een rare vergelijking haha. Mij boeit het eigenlijk niks en vooral niet de likes. Deel gewoon wat je hebt of mooi vindt, ookal is het een Pulsar of een Patek. :smile:

1 like

Je geeft zelf als titel ‘Likes & Geld’. Waar zijn de horloges?

1 like

Nee, is niet zinloos, het is relevant.

2 likes

Ja geld, or gewoon omdat rolex over het algemeen meer mensen aanspreekt dan vostok, kan verklaren waarom rolex (een van) 's werelds grootste horloge merken is. Omdat ze mooie horloges maken.

Correlatie en causatie zijn niet hetzelfde, zou mijn statistiek docent zeggen.

4 likes

Jij niet wil begrijp?

Dat is wat ze je willen doen geloven :wink:

Op mijn boekenplank in de slaapkamer.

Nou dat er een verband is sluit ik niet uit, alleen in welke richting het verband werkt is de vraag

1 like

80/15 … 8000/30

Er zijn een hoop niet al te dure Seiko’s en zilveren/gouden Casio’s die hier een hoop likes krijgen hoor. Maar ja, met Vostok noem je ook wel iets… Het gaat echt niet alleen om de prijs, maar vooral of het horloge en de foto mensen aanspreken.

4 likes

s’ waar :+1:

Dus we kunnen stellen dat de hoeveelheid likes geen lineair verband heeft
met de aanschaf prijs van het betreffende horloge.

Interessante materie want we zijn hier toch met behoorlijk wat leden.

Is dat Nederlands? Ik zet het topic verder op negeren.

1 like

Daccord :+1:

Maar waarom erger je je zo?
Het is een normaal topic.

Ik dacht even dat ik geld kreeg als ik mensen zou liken, maar nee :frowning:

On Topic: Het klopt inderdaad dat duurdere horloges over het algemeen meer likes krijgen, maar dat is ook logish. De zeldzaamheid speelt ook een rol, en het verlangen dat veel mensen hebben naar een Rolex :slight_smile:
Als je bestaan op horlogeforum is gebaseerd op het willen van likes, is het inderdaad een oneerlijke wereld als je geen Rolex bezit.

1 like

Aantallen likes op foto in “wat dragen we” is m.i. van meerdere dingen afhankelijk. Volgens mij vooral van de volgende factoren in min of meer willekeurige volgorde:

1. Prijs & exclusiviteit
  2. Design
  3. HF “netwerk” plaatser.
  4. Kwaliteit foto
11 likes

Ik vind het wel een grappige vergelijking eigenlijk. Volgens mij staat het verder helemaal los van geld of likes. Rolex is fraai, tot in de puntjes afgewerkt, en maakt gebruikt van de meest hoogwaardige materialen. Top end van de markt. Vostok is grof, sterk, rauw en zeer nostalgisch. Loopt 40 jaar zonder onderhoud, en is ongeveer 500 tot 800 meter waterdicht. Beide merken hebben een bepaalde bijzondere flair in hun eigen league.

4 likes