HOCHWERTIGE PRODUKTION
MADE IN GERMANY
„Made in Germany“ ist mehr als ein Label. Es ist unser Qualitätsversprechen: Die L1 wird in Zusammenarbeit mit ausgesuchten Partnern in Deutschland gefertigt und es werden ausschließlich hochwertige Materialien verwendet. Die Armbänder und Zifferblätter werden in kleinen Manufakturen in Süddeutschland hergestellt. Die komplette Montage der Uhr sowie die Qualitätskontrolle finden hierzulande statt. Und auch die Verpackung kommt aus Deutschland. Ist ja Ehrensache!
Mijn oog viel vandaag ook op dit horlogemerk, worden met coupon vanaf 159 euro aangeboden, da’s niet bijzonder duur. Mijn eerste reactie was dan ook “china special” al sprak het design me toch wel aan - redelijk strak, snufje Bauhaus met enkele bijzondere elementen (o.a. de aparte kroon). Heb daarnaast ook een band met Berlijn, maar ja da’s persoonlijk en tja… marketing
Maar goed, even onderzocht en als je weet dat de wijzerplaten bij Schätzle vandaan komen (produceert ook voor Nomos) en de bandjes bij Di-Modell, dan lijkt het toch geen rommel. Kast, wijzers en sluiting komen uit Azie. Uurwerkje is een Ronda (Slimtech quartz), de horloges worden bij Ermano in Pforzheim geassembleerd.
Leuk vind ik de keuze uit 2 maten (vooral de kleinere 38mm) en de keuze uit fraaie bandjes / kleuren.