Deze vind ik tot nu toe het mooist. Had eerst ook een voorkeur voor rood maar komt te hard over.
Misschien doe ik dat ook wel ja (not!). Maar euh… voor mij mag een LE het best subtiel afwijken van het origineel (als in: het hoeft niet meteen een totaal andere uitstraling te hebben).
Ik vind het wel mooi. Maar gaat het niet teveel lijken op een LLD? Ik denk niet dat dat de bedoeling is van @AEVIG-C. De zoveelste hommage/ clone. Ik vind de moderne insteek van Chip juist de kracht van zijn design en dat moeten we wel behouden.
Ben ook geen voorstanden van “moeten veranderen, omdat het kan”
Ik weet dat aantal leden hele mooie vintage compressors hebben. Ik wacht geduldig dat ze op de horlogemarkt verschijnen.
Zo veel mensen zo veel wensen
Mwoah, volgens mij behoudt ie genoeg eigen smoel. Heb n lld en pleamar en die vullen elkaar imho prima aan.
Hoe meer ik mij verdiep in over de originele compressor divers hoe geslaagder ik de Baleur vind. En de brushed dail, welke kleur het ook wordt, sluit hier perfect op aan als je onderstaande achtergrond info over de compressor diver leest:
“The twin-crown Super Compressor divers have always had a more modern and sleek look than the more brutish conventional divers. One might even call them “dress divers.” The subtlety of the timing ring being under the glass means that the watches don’t scream “tool watch” and allows the lines of the case to merge with the crystal. They generally sit lower on the wrist, which make them friendlier to shirt sleeves and they look better on leather straps than do external bezel divers. The twin crowns, positioned at 2 o’clock and 4 o’clock, add visual interest in much the same way a chronograph’s pushers do. Twin crown Super Compressors were generally made in one of two case sizes: 36mm or the rarer 42mm, both highly wearable modern sizes even today”
Wat oranje Lume betreft… ervaring heeft me geleerd dat ondanks dat Tritec Superluminova de beste Lume is money can buy… een dunne secondenwijzer… die zie je na een paar uur echt niet meer als ie Oranje gelumed is… ook de Lume Dots achter de indices, als je die oranje maakt… die zie je na verloop van een paar uur niet meer… de “witte” lume, die groen of blauw uitstraalt… dat zijn de meest krachtige… de P1lot One, met Vintage/Green Emission is zelfs na een nachtje midden in de winter nog goed genoeg om kort voor zonsopgang nog leesbaar te zijn… de witte Lume van de Periscope idem…
Als je de cijfers op de bezel kan Lumen, , de wijzers en de Indices op de plaat ook… dan is ie zeker “22decemberbestendig”
die grijze geborstelde plaat vind ik prachtig… donker gerhodineerd en geborsteld zal 't horloge een heel luxe uitstraling geven…
Even de gierige Hollander modus aan:
De blauwe dan sowieso maar voor de reduced HF prijs?
Wat mij betreft mag de verwijzing naar hfle zo subtiel mogelijk. Ik las creatieve ideeën om “iets” te doen met 2016, maar daar ben ik eigenlijk nogal op tegen. Als ik iets tegenkom met een recent jaartal er op vind ik dat doorgaans eigenlijk alleen maar lullig staan. Een horloge heeft paradoxaal genoeg juist een meer tijdloos karakter. Bovendien is 2016 een jaartal van niks, in 2020 zou ik mij er nog iets bij kunnen voorstellen.
Wild idee: Is het nog een optie om iets optisch te doen met de schuin aflopende urenring? Ik roep maar weer het blokjeseffect van de Speedmaster Mark II, maar het zou ook een buitenring in dezelfde kleur oranje als de secondewijzer kunnen zijn bijvoorbeeld.
Jawel joh, het jaartal van de HFLE 2016
Van op afstand lijkt het logo een ontevreden smiley. Zou mij erg storen.
Het was dus nog niets eens zo’n gek idee van mij. Hoe langer ik er naar kijk, ook naar de andere creaties, vind ik de met grijze brushed wijzerplaat en HF-rode accenten mooier en mooier worden.
Vind deze ook het mooist. Maar echt over de streep ben ik nog niet.
Volgens wie?
Ik vind het prima passen, bv een Tag Heuer Aquaracer 500m
Of op de Oris Aquis
Maar het moet wel iets extra brengen. Bij een standaard uurwerk zie ik liever een mooie gravure in staal dan een glazen deksel. Eerlijk gezegd vind ik een zichtbodem zonder dat er iets extra te zien is (geskeletteerd o.i.d.) een beetje kinderachtig.
Zoals die jonge jongens met een mechanisch horloge met een gat in de wijzerplaat waar je de balans door kan zien
Niet geskelleteerd, maar ik vind deze toch ook geslaagd!
Zo heeft een ieder zijn voorkeur
Zichtbodem is toch altijd leuker dan een deksel? Lijkt me echt geen argument tegen te verzinnen.
Volgens velen in het begin van het topic. Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeker pro sapphire case back. Zelfs naar een standaard ETA kijk ik liever dan naar een gesloten case back.