Limited 2016: merk & model bekend!

1,2 volstaat voor de aevig.

Als ik je een tip mag geven;
https://www.cousinsuk.com/product/af-swiss-stainless-steel-non-magnetic-5-pieces
Houders zijn gewoon goed. Ik heb in de mijne nu Bergeon vervang blaadjes zitten.

Houders van AF zijn gewoon heel goed. Voor super zware banden zoals Rolex met loctite gebruik je beter een dikkere schroevendraaier met vlakke kop van 1.6mm.

2 likes

Nog even een compliment voor @AEVIG-C

De band is echt subliem, het korter maken is echt een peulenschil. Draagcomfort is super dankzij de aanpasbare sluiting. Hulde

5 likes

Geheel mee eens

Bedankt voor de tip.
Ik heb de knoop maar doorgehakt en een setje van AF gekocht.
šŸ–’

Dan geef ik maar direct nog een tip, (hoewel dit zeer logisch kan klinken) Een fijn schroefje dat goed vast zit draai je anders los dan je een vijs uit de muur zou vijzen.

Je doel moet niet zijn met de eerste slag de schroef los te draaien anders breek je gewoon je schroefblad of nog erger verneuk je de schroefkop.

Zet de schroevendraaier mooi in de schroef, zet lichte druk bovenop de schroeven draaier en ā€˜zet aan’. Dan bedoel ik draai de schroevendraaier tot je spanning voelt (dus zonder dat de schroef zal draaien) en hou hem even aan. Je zal meestal de schroef voelen relaxeren. Wanneer loctite is gebruikt kan je zels een kraakje horen. Vanaf de spanning eruit is kan je hem met twee vingertjes losjes draaien.

5 likes

Nummer 43 & 8 zijn reeds ge-flipperd.
En nummer 21 staat te koop.
En nummer 42 word te ruil aangeboden.

Ik houd mij in…Ik houd mij in…:confounded:
Niets er meer bij.:rage:

als #13 in de verkoop komt… wil ik er nog over nadenken… :)… zal wel wennen zijn… een HFLE waar ik helemaal niets voor gemaakt heb… :smiley:

1 like

Bedankt voor de tip…dat wist ik niet!

1 like

Yeps! Het is sowieso supergaaf deel te maken van het proces, de kosten waren behapbaar, why not! Hier voornamelijk door de grootte van het horloge in combinatie type geen click. Heb een originele end sixties 36mm Wittnauer Supercompressor en dit is dan zeker wel heel huge op een 16,5 pols. Maar goed ik heb het project kunnen steunen, invloed kunnen uitoefenen, en uiteindelijk gaat een ander forumlid lol hebben van lucky nr8! Prima, bring om HFLE 2027, I’m in!

2 likes

Dat duurt nog wel even :smile:

2 likes

Ik denk dat de HFLE2016 wel een blijvertje is. Ik heb hem weer op de originele band gezet en dat zit erg lekker, daarnaast vind ik hem op de originele band ook het mooist.

1 like

Dan maak je toch zelf een bandje :+1:

Nummer 13 gaat mee op vakantie naar Zweden, daar zal geoordeeld worden of het een blijvertje is of niet…

Ah kijk, de eerste die winst (ook al is het maar klein) wil halen heeft zich gemeld op het blauwe gedeelte!

5 likes

Dit topic gezien de enorme hoeveelheid posts eigenlijk nagenoeg niet gevolgd, maar nu ik ze in het blauwe deel zie verschijnen begint het toch te kriebelen…

1 like

Haha maar wel inclusief verzendkosten :wink:

Haha ohhhhh dan valt het nog mee :stuck_out_tongue_winking_eye:

Beetje jammer, toch?
Vraag dan gewoon de aanschafprijs…

Mensen moeten toch wat te miepen hebben hĆØ! :-((

3 likes