Limited Edition 2007; Doet u mee?

Het is weer zo ver, de zoektocht naar de nieuwe Horlogeforum.nl Limited Edition is begonnen! En we gaan het dit jaar (voor de 5e keer!) weer eens anders doen. Doet u mee?

We zijn op zoek naar een mooi horloge dat voor ons, de gebruikers van Horlogeforum.nl (momenteel 1343 ingeschreven gebruikers), gemaakt gaat worden. Het kan een bestaand maar aangepast model zijn of een horloge dat speciaal voor ons gemaakt gaat worden, als het maar uniek is. En voor 2007 kan iedereen (gebruiker, importeur of merk zelf) een eigen voorstel indienen voor een Horlogeforum.nl Limited Edition 2007!

Voordat u nu meteen Photoshop opstart en aan het fotobewerken gaat, er zijn wel wat voorwaarden… De belangrijkste voorwaarde is dat u contact heeft (of zoekt) met een merk en dat dit merk ook op de hoogte is van uw plannen als u deze voordraagt. Het voorstel dat u kunt doen (aan de werkgroep) moet op het moment van voorstellen namelijk ook echt uitvoerbaar zijn!

Verdere voorwaarden waaraan uw voorstel moet voldoen:

  • De aanpassingen moeten door de fabrikant zelf worden uitgevoerd (dus niet een eigen mod of een inscriptie van de graveur “om de hoek”). Het moet dus een door het merk erkende limited zijn.

  • Vermelding van het unieke nummer en totaal aantal (bv 05/30, nummer 5 van totaal 30), de term “Limited” of ”Limited Edition” en 2007 en Horlogeforum.nl moeten ergens op het horloge voorkomen. Waar maakt niet uit.

  • De leverancier (dat kan de importeur van het merk of het merk zelf zijn) moet akkoord gaan met levering van minimaal 25 stuks en een maximum van 99 stuks tegen dezelfde maximum prijs. Staffelkorting (dus hoe meer verkopen, hoe lager de prijs) is natuurlijk welkom.

  • De leverancier moet er mee akkoord gaan dat het horloge in de periode dat het besteld kan worden via Horlogeforum.nl aangeboden gaat worden met foto’s, prijs en alle nodige informatie.

  • De prijs van de Limited mag in geval dat er een versie van een bestaand model gebruikt gaat worden, niet duurder zijn dan de winkelverkoopprijs van de “originele” versie van het horloge.

  • De prijs van de limited mag maximaal 450 euro inclusief alles zijn. Dus inclusief de doos, band, papieren, invoerbelasting, verzendkosten enz enz. Minder is ook goed.
    Eventuele optionele extra bij te bestellen items (bv een stalen band) mogen hier buiten gelaten worden.

  • Uw voorstel moet helemaal kant en klaar (en dus uitvoerbaar!) uiterlijk 31 mei bij de werkgroep binnen zijn.

Als u uw voorstel klaar heeft en aan al de bovenstaan de voorwaarden kan worden voldaan, stuurt u deze aan werkgroep@horlogeforum.nl. De werkgroep past dan een korte controle toe en zal uw voorstel na goedkeuring meenemen naar de “eindronde”. De eindronde begint begin juni met de presentatie van alle ingezonden voorstellen en daarbij een verkiezing door alle ingeschreven gebruikers van Horlogeforum.nl. Uiteindelijk zal uit die verkiezing een winnaar naar voren komen die de Limited Edition 2007 zal worden!

Wij vragen u overigens niet uw voorstel geheim te houden tot aan de verkiezing, die overweging moet u zelf maken, maar wij denken wel dat een voorstel de meeste kans maakt om te winnen als het voor de bezoekers nieuw is op het moment dat alle voorstellen getoond zullen worden.

De werkgroep is erg benieuwd naar uw voorstellen, als u vragen heeft over de Limited Edition 2007, stuur dan even een mailtje naar werkgroep@horlogeforum.nl, wij zullen uw vraag zsm beantwoorden.

Hallo Werkgroep,
Ik ben nog niet zo lang lid van dit forum, daarom kende ik dit initiatief ook niet.Wat mij betreft een prima idee.
Mijn bijdrage zal zich echter beperken tot het commentaar leveren, aangezien mijn netwerk zich niet uitstrekt tot de afdelingen resourch en development van de diverse horloge-merken. Ook photo-shoppen is niet mijn sterkste kant.
Wel wil ik nu reeds in principe een exemplaar van de 99 st. bestellen.
Ik zal dan ook met plezier de komende maanden de ontwikkeling blijven volgen.
Veel succes.

Jan Jansen
Geulle.