Limited Edition 2009, doet u mee?

[center]De periode voor inschrijving van voorstellen is verstreken, de werkgroep neemt geen voorstellen meer aan.[/center]

Het is weer zo ver, de zoektocht naar de nieuwe Horlogeforum.nl Limited Edition (alweer het 7e jaar!) is begonnen! Doet u mee?

We zijn op zoek naar een mooi horloge dat voor ons, de gebruikers van Horlogeforum.nl (momenteel 3131 ingeschreven gebruikers), gemaakt gaat worden. Het kan een bestaand maar aangepast model zijn of een horloge dat speciaal voor ons gemaakt gaat worden, als het maar uniek is. En voor 2009 kan wederom iedereen (gebruiker, importeur of merk zelf) een eigen voorstel indienen voor een Horlogeforum.nl Limited Edition 2009!

Voordat u nu meteen Photoshop opstart en aan het fotobewerken gaat, er zijn wel wat voorwaarden… De belangrijkste voorwaarde is dat u contact heeft (of zoekt) met een merk en dat dit merk ook op de hoogte is van uw plannen als u deze voordraagt. Het voorstel dat u kunt doen (aan de werkgroep) moet op het moment van voorstellen namelijk ook echt uitvoerbaar zijn!

Verdere voorwaarden waaraan uw voorstel moet voldoen, net als in de eerdere jaren:

• De aanpassingen moeten door de fabrikant zelf worden uitgevoerd (dus niet een eigen mod of een inscriptie van de graveur “om de hoek”). Het moet dus een door het merk erkende limited zijn.

• Vermelding van het unieke nummer en totaal aantal (bv 05/30, nummer 5 van totaal 30), de term “Limited” of ”Limited Edition” en 2009 en Horlogeforum.nl moeten ergens op het horloge voorkomen. Waar maakt niet uit.

• De leverancier (dat kan de importeur van het merk of het merk zelf zijn) moet akkoord gaan met levering van minimaal 25 stuks en een maximum van 99 stuks tegen dezelfde maximum prijs. Staffelkorting (dus hoe meer verkopen, hoe lager de prijs) is natuurlijk welkom.

• De leverancier moet er mee akkoord gaan dat het horloge in de periode dat het besteld kan worden via Horlogeforum.nl aangeboden gaat worden met foto’s, prijs en alle nodige informatie.

• De prijs van de Limited mag in geval dat er een versie van een bestaand model gebruikt gaat worden, niet duurder zijn dan de winkelverkoopprijs van de “originele” versie van het horloge.

• De prijs van de limited mag maximaal 450 euro inclusief alles zijn. Dus inclusief de doos, band, papieren, invoerbelasting, verzendkosten enz enz. Minder is beter.
    Eventuele optionele extra bij te bestellen items (bv een stalen band) mogen hier buiten gelaten worden.

• Uw voorstel moet helemaal kant en klaar (en dus uitvoerbaar!) uiterlijk 30 april 2009 bij de werkgroep binnen zijn.

Als u uw voorstel klaar heeft en aan al de bovenstaan de voorwaarden kan worden voldaan, stuurt u deze aan werkgroep@horlogeforum.nl. De werkgroep past dan een korte controle toe en zal uw voorstel na goedkeuring meenemen naar de “eindronde”. De eindronde begint in mei 2009 met de presentatie van alle ingezonden voorstellen en daarbij een verkiezing door alle ingeschreven gebruikers van Horlogeforum.nl van voor 1 april. Uiteindelijk zal uit die verkiezing een winnaar naar voren komen die de Limited Edition 2009 zal worden!

Wij vragen u overigens niet uw voorstel geheim te houden tot aan de verkiezing, die overweging moet u zelf maken, maar wij denken wel dat een voorstel de meeste kans maakt om te winnen als het voor de bezoekers nieuw is op het moment dat alle voorstellen getoond zullen worden.

De werkgroep is erg benieuwd naar uw voorstellen, als u vragen heeft over de Limited Edition 2009, stuur dan even een mailtje naar werkgroep@horlogeforum.nl, wij zullen uw vraag zsm beantwoorden.

Ivm Baselworld en “deals” die tijdens die beurs kunnen worden gemaakt, hebben we de inzendtermijn met een maand opgeschoven. Alle andere data zijn daardoor ook met een maand verruimd.

Van der Klauw vragen in deze bizarre en barre tijden?

henk

j.helmers Schreef:

Van der Klauw vragen in deze bizarre en barre
tijden?

henk

Goed idee, schrijf een tender uit voor v.d.Klauw, v.d. Gang en de gebroeders Gronefeld!

Overigens vind ik het geweldig idee om een LE09 te laten maken.

Menno

En ik zou het leuk vinden als er ook eens aan de (weinige) dames op het forum gedacht wordt (andere kleur wijzerplaat of band).

Dit vind ik een leuk idee!

Ik heb goed contact met de eigenaar van Lum-Tec. Hij zou wel wat kunnen doen voor dit project.

Wat vinden jullie van deze horloges?

http://lum-tec.com/home

X(

Robuust ding! Hangt van de prijs af

Groeten,

Henk

Welk model heb je in gedachten? Er zijn meer mooie modellen die ik bijna allemaal mooi vind! Vooral de M6 Tungsten lijkt me wel wat: afwijkend model, onderscheidend van de rest. Prijs beneden de 450 euro.

Menno

(:P)

Zwarte wijzerplaat hmmm, mooi, maar wit mooier? wat de prijs betreft: hun site zegt $ 475 = € 395. Moet met meer mensen toch voor € 320 kunnen?

Groet,

Henk

De procedure staat in de openingspost beschreven:

“Voordat u nu meteen Photoshop opstart en aan het fotobewerken gaat, er zijn wel wat voorwaarden… De belangrijkste voorwaarde is dat u contact heeft (of zoekt) met een merk en dat dit merk ook op de hoogte is van uw plannen als u deze voordraagt. Het voorstel dat u kunt doen (aan de werkgroep) moet op het moment van voorstellen namelijk ook echt uitvoerbaar zijn!”

Ik zou zeggen: neem contact op met de fabrikant, werk samen een voorstel uit en stuur het in. Daarna barst de verkiezingsstrijd los :smiley:

Das een leuke zeg! Ik zou graag zien dat de prijs onder de €400,- bleef inderdaad.

Allereerst vind ik het belangrijk om aan te geven dat ik het leuk vind dat er mensen bezig zijn met de nieuwe limited. Echter, ik vind het onderstaande wel belangrijk

• In de voorafgaande jaren is de limited altijd mechanisch geweest.
  • Het zijn altijd horloges geweest van merken met een (mooie) historie.

Als horlogeliefhebber, en eigenaar van alle voorgaande limited editions, vind ik belangrijk dat nieuwe limited ook aan de twee bovenstaande criteria voldoet.

Aangezien dit voorstel hieraan niet voldoet,ben ik hier geen voorstander van.

Huib

Kunnen we de fabriek van Meistersinger niet aanschrijven? Zij zijn wel welwillend om limiteds te maken!

j_metselaars Schreef:

Kunnen we de fabriek van Meistersinger niet
aanschrijven? Zij zijn wel welwillend om limiteds
te maken!

Ik denk dat er al een Meistersinger LTD is …

Maar ik weet het niet zeker …

De eerste MeisterSinger Limited (30 stuks) is voor ons gemaakt in 2004 :slight_smile:

Klopt,

Ik had in een ander topic de foto’s van alle eerdere limiteds gevraagd en zag inderdaad dat de meistersinger al een keer aan de beurt is geweest. Jammer…

Wat vinden jullie van het merk TNG?

Ken daar een ingang om de horloges te laten aanpassen. Zowel dials als achterkant kunnen gewijzigd worden. Zie bijvoorbeeld:

of

Laatste heeft een Valjoux 7750 uurwerk en is wel at prijziger. De eerste heeft als verkoopprijs 550 euro. Deze prijs kan wel aantrekkelijker gemaakt worden

:S

Hangt inderdaad van de prijs af. mechanisch? Hoe veel ato?

Henk

Kijk hier eens,

Ik vind de Monaco ook mooi … :stuck_out_tongue:

Het was inderdaad maar een voorzetje. Alle horloges uit de collectie kunnen als alternatief gelden. Zijn horloges met goede specs vind ik persoonlijk.

Hoor graag jullie bevindingen of types die jullie mooi vinden.