Limited Edition 2015: Tr1ple One | Door HF-leden, voor HF-leden

Beste mede-forumleden,

Na een periode van radiostilte rondom de HFLE-horloges, hebben wij afgelopen week het initiatief genomen om voor 2015 een Limited Edition te introduceren. Door HF-leden voor HF-leden. Het uitgangspunt zijn de zogenaamde “Flieger” horloges uit WOII, met hierbij diverse onderdelen ook daadwerkelijk geproduceerd door de ambachtsmannen van Horlogeforum. Zo zijn er o.a. ideeën voor een unieke case en een handgemaakte vintage band.

Om ervoor te zorgen dat we een uniek horloge kunnen uitbrengen, met volledige creatieve vrijheid, hebben we besloten om de Limited Edition 2015 uit te brengen buiten de geldende HFLE-regels. Het uitgangspunt is een uniek horloge uit te brengen in beperkte oplage (o.a. afhankelijk van interesse/beschikbaarheid onderdelen), tegen een mooie prijs.

Omdat het een Limited Edition door en voor leden zal zijn, nodigen we jullie daarom uit om input te leveren. Dit willen we graag doen via onze Facebookpagina:
https://www.facebook.com/TripleOneWatch
. Daar houden we jullie ook op de hoogte van de laatste ontwikkelingen/foto’s en kunnen jullie natuurlijk vragen stellen, tips geven en liken :wink: Uiteraard zullen we ook berichten plaatsen op HF (zodat leden zonder een account op Facebook ook op hoogte blijven), maar de hoofdcommunicatie zal via Facebook verlopen.

Op korte termijn willen we graag een drietal uitgewerkte horloge-ontwerpen aan jullie voorleggen, waarop dan via Facebook gestemd kan worden. Een van de stemmen zal ook een klein horloge-gerelateerd prijsje ontvangen! Het ontwerp met de meeste stemmen zal de Tr1ple One (een verwijzing naar de Heinkel He 111 - http://nl.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_111) gaan worden!

Graag zien we jullie dus op Facebook terug!

Voor contact kunnen jullie een bericht via Facebook sturen of contact opnemen via tripleonewatch@gmail.com.

Momenteel wordt de eerste meeting gepland, waarna we spoedig de eerste specs op FB en HF zullen publiceren…

Vriendelijke groet,

Het Tr1ple One Team
Jan (Arie Kabaalstra) | Techniek
Hans (motormuis) | Commercie, sales en communicatie op HF/FB.
Teun (Teunan87) | Design en communicatie op HF/FB
Remie (7T2 Straps) | Straps en toebehoren
Rob (Rob & Roll), | Medewerking bij straps en algemene medewerking in het project.

Facebookpagina:

of tripleonewatch@gmail.com

Voorbeelden van ‘Ammo Straps’ van Remie Beijer z’n hand:

Toch maar eens een FB account aanmaken.

Ben echt heel erg benieuwd waar jullie “mee op de proppen komen”.
Die bandjes zijn allemaal super. Daar zou ik al niet uit kunnen kiezen hahaha.

(tu)

hmm ik blijf graag op de hoogte maar ik heb geen facebook en ga ook geen account aanmaken. Houden jullie ook een topic open op het forum?

+1

NielsV Schreef:

hmm ik blijf graag op de hoogte maar ik heb geen
facebook en ga ook geen account aanmaken. Houden
jullie ook een topic open op het forum?

Hoi Niels,

Uiteraard, we willen je niet verplichten om op FB te gaan :slight_smile:
Je kunt dit topic zien als het topic waarop ook vrijwel alle grote updates geplaatst zullen worden. Echter, de hoofd-communicatie en alle updates (grote en kleine) zullen in eerste via FB gepost worden. Hierna zal telkens een aangepaste versie op HF worden geplaatst.

Je hoeft dus (vrijwel) niets te missen :wink:

Dan maak ik ook geen FB account aan hahaha…

Als de prijs een beetje betaalbaar blijft en het ontwerp bevalt dan ben ik heeeeeel erg geinteresseerd.
Kans uit duizenden om een uniek horloge te bezitten.

Ok, dan kan ik het in ieder geval volgen.

Ik blijf het wel een beetje raar vinden dat FB als hoofd medium wordt gekozen boven het forum, maar goed ik kan er mee leven :slight_smile:

Thx voor de reactie in ieder geval.

NielsV Schreef:

Ok, dan kan ik het in ieder geval volgen.

Ik blijf het wel een beetje raar vinden dat FB als
hoofd medium wordt gekozen boven het forum, maar
goed ik kan er mee leven :slight_smile:

Thx voor de reactie in ieder geval.

Facebook biedt technische opties die op het Forum helaas niet aanwezig zijn (met name omtrent afbeeldingen/polls). Bovendien hebben we op Facebook meer mogelijkheid om ons visueel te profileren. Vandaar de keuze.

Anyway, leuk dat je het project wilt volgen!

leuk initiatief!

Is er al een plus/minus bedrag bekend?
Kunnen we vast gaan sparen :slight_smile:

Hendrik

hendrik Schreef:

Is er al een plus/minus bedrag bekend?
Kunnen we vast gaan sparen :slight_smile:

Hendrik

Dag hendrik,

Het team beseft dat de prijs leuk moet blijven voor een dergelijk horloge.
Met dit in het achterhoofd moet je altijd aan een getal onder de vier cijfers voor de komma denken :wink: De prijs zal niet kort na de bekendmaking van de specs worden vrijgegeven.
De meeting hiervoor zal zeer binnenkort plaatsvinden.

Mooi initiatief / goed plan :~

Quote * Om ervoor te zorgen dat we een uniek horloge kunnen uitbrengen, met volledige creatieve vrijheid, hebben we besloten om de Limited Edition 2015 uit te brengen buiten de geldende HFLE-regels. Het uitgangspunt is een uniek horloge uit te brengen in beperkte oplage (o.a. afhankelijk van interesse/beschikbaarheid onderdelen), tegen een mooie prijs. * End

Dat zou ook kunnen betekenen een WOII model maar met de keuze
tussen zowel Handwinder of Quartz ?
ik wil niet vloeken in de Kerk, maar een Limited met Quartz
zou ik ook niet erg vinden.

groet Gerard.

Carpe tempus Schreef:

Mooi initiatief / goed plan :~

Quote * Om ervoor te zorgen dat we een uniek
horloge kunnen uitbrengen, met volledige creatieve
vrijheid, hebben we besloten om de Limited Edition
2015 uit te brengen buiten de geldende
HFLE-regels. Het uitgangspunt is een uniek horloge
uit te brengen in beperkte oplage (o.a.
afhankelijk van interesse/beschikbaarheid
onderdelen), tegen een mooie prijs. * End

Dat zou ook kunnen betekenen een WOII model maar
met de keuze
tussen zowel Handwinder of Quartz ?
ik wil niet vloeken in de Kerk, maar een Limited
met Quartz
zou ik ook niet erg vinden.

groet Gerard.

Hoi Gerard,

Dank voor je reactie. Alle tips/verzoeken zijn welkom en zullen overwogen worden tijdens de komende meeting!

Uiteraard zul je begrijpen dat we ons moeten richten op de meerderheid/massa van de tips/verzoeken/wensen en hierdoor niet kunnen beloven dat elke tip/verzoek ook daadwerkelijk meegenomen gaat worden in het definitieve horloge.

@ Teunan87 18.40

Bedankt voor je snelle reactie,
mijn suggestie om tevens een optie op Quartz te bieden
is / was ook slechts een suggestie, met in gedachten dat
een quartz voor meer leden bereikbaar zou kunnen zijn
en voor jullie meer kwantiteit, zonder in te boeten op kwaliteit / betrouwbaarheid van het eindproduct.

Gerard.

+1

Ik heb ook geen FB en ben het ook niet van plan…

Igor Schreef:

Als de prijs een beetje betaalbaar blijft en het
ontwerp bevalt dan ben ik heeeeeel erg
geinteresseerd.
Kans uit duizenden om een uniek horloge te
bezitten.

Das je goed recht :smiley:

Het belooft een uniek project te worden en we zijn erg enthousiast over de eerste ideeën :slight_smile: Zoals het er nu uitziet zullen we deze maand al de eerste meeting hebben.

Teunan87 Schreef:

Igor Schreef:

Als de prijs een beetje betaalbaar blijft en
het
ontwerp bevalt dan ben ik heeeeeel erg
geinteresseerd.
Kans uit duizenden om een uniek horloge te
bezitten.

Das je goed recht :smiley:

Het belooft een uniek project te worden en we zijn
erg enthousiast over de eerste ideeën :slight_smile: Zoals het
er nu uitziet zullen we deze maand al de eerste
meeting hebben.

Goed bezig!

Mako Schreef:

Ik heb ook geen FB en ben het ook niet van
plan…

Geen probleem!
Nogmaals: we zullen alles ook op HF plaatsen, maar op Facebook hadden we meer opties voor visuele profilering en foto’s/polls. Vandaar dat we besloten hebben om beide kanalen in te zetten.