Lincoln met ETA 1080 caliber

Gisteren een oud Lincoln horloge geopend. Het koste wat moeite maar na stevige aandrang van mijn zijde gaf het uiteindelijk mee en opende het horloge zich.

Volgens mijn inschatting was dat al decennia lang niet meer voorgekomen gezien de staat van de afdichting en de verzamelde vuiligheid in het horloge zelf.
De manier waarop de O-ring er in zat was wel nieuw voor mij. Als beginnend horloge-sleutelaar had ik dat nog niet eerder gezien. Vraag me eerlijk gezegd ook af hoe goed zoiets een horloge afdicht en waterdicht maakt.
De vuiligheid heb ik wat weggeblazen met een blaasbalgje, maar daardoor is er wat viezigheid tussen de tandwieltjes gekomen denk ik want na deze acties stopte het horloge ermee.

Jammer, maar ik weet dat het een goed werkend horloge is, hij liep prima op tijd, dus dat komt wel goed. Zal als ik meer tijd heb het geheel eens uit elkaar halen en schoonmaken.

8 likes

Een ETA 1080 is perfect om onderhoud op te leren/oefenen, geen datum en die Eta kalibertjes zetten zichzelf zowat terug in elkaar

Veel succes!

2 likes

Zeker doen! Het iseen heerlijk caliber om.aan te werken als beginner.
Rustig stap voor stap en foto’s maken als je twijfelt.

Zoek een op modem burner in dit forum, dan krijg je stapsgewijs een clinical…

Succes

2 likes

Fijn, dank je voor de tip. Heb al even gekeken maar dat is zeker een heel nuttige post. Ga dat zeker na doen over enige tijd.

1 like