We dragen onze horloges om onze pols. Meestal is dat om de linkerpols, maar om de rechterpols komt ook voor.
Nu denk ik dat ooit voor de linkerpols is gekozen, omdat de meeste mensen rechthandig waren/zijn, de kroon rechts aan het horloge zit en daardoor makkelijk met de rechterhand kon worden opgewonden zonder het horloge van de linkerpols te moeten halen.
Maar ik ben toch wel benieuwd of dat nog steeds opgaat. Daarom vraag ik hier aan forumleden om eens aan te geven of je links of rechts draagt en waarom.
Laat ik zelf als eerste aftrappen. Ik draag mijn horloges om mijn rechterpols. Reden: twee keer mijn linkerpols vlak achter elkaar gebroken, waarbij de tweede keer een bijna open bot breuk. Linkerpols stond als een bruggetje en is nooit meer mooi recht gekomen. Een horloge links dragen is daarom niet fijn voor mij. Dus is het rechts geworden en dat bevalt prima.
Ik ben rechtshandig en draag mijn horloge aan de linker pols.
Je redenatie klopt dat de kroon rechts zit om dat dat makkelijker op te winden is voor een rechtshandige.
Leuk weetje, toen heuer zijn automatische chronograaf kaliber had ontwikkeld hebben ze bewust de kroon op links gezet, om te benadrukken dat het niet nodig was om het horloge op te winden.
Ben rechtshandig, maar draag hem links.
Voor mij heel onnatuurlijk om hem links om te doen of te dragen.
Komt denk ik mijn vader was linkshandig, en van jongsaf aan bij hem gezien dat hij rechts droeg😀
Dat dus gekopieerd en er nu aan vast😀
Als linkshandige 45 jaar geleden ongeveer mijn horloge rechts gaan dragen.
Timmerde toen op de bouw met zo’n vierkant casioachtig digitaal dingetje van de eerste generatie om en als ik na een paar klappen met de hamer keek hoe laat het was , was het altijd 1 januari 12.00 uur.
Rechts gaan dragen, nooit meer last van gehad .
Daarom maar voor altijd zo gelaten.
Ik ben rechtshandig en draag mijn horloge altijd rechts. De kroon van mijn horloges irriteerde altijd tegen mijn hand aan dus vind het rechts comfortabeler