Lip Elgiloy

Ik ben benieuwd naar jullie reacties op dit horloge. Het is een Lip Elgiloy waar een beetje werk aan is…:wink: Glas moet vervangen worden, kast gepolijst en ik ben niet zeker of de urenwijzer origineel is. Deze uitvoering krijg ik niet gevonden.

Hij loopt in ieder geval zonder dat er iets aan is gedaan, en ja dat zal wel niet best zijn om te laten lopen. Ook aan het kastnummer kan ik geen ouderdom traceren. Ik ben benieuwd naar de reacties.

Mooi stukje antiek :slight_smile: Zal wel eind jaren 50, begin jaren '60 zijn? Ik weet niet of de kast mooier van polijsten wordt, omdat het een verchroomde of vernikkelde kast is (geweest) Na het polijsten zou je de kast eigenlijk opnieuw moeten verchromen/ vernikkelen. Kostentechnisch niet de meest ideale oplossing geloof ik.

deze staat op WUS

Lip is de fabrieksnaam ( Frankrijk )
Elgiloy is de metaalsoort / legering
( kennelijk een USA patent )

misschien is hij een beetje te dateren vanuit de lume … wanneer het radium wijzers zijn is hij behoorlijk oud, bij trinite o.i.d. hooguit begin jaren 70

Ik vermoed dat deze uit de jaren 50 komt. Heb toevallig vanavond gelezen dat Lip en Mortima uiteindelijk samen onder 1 bedrijfsparaplu, nl. van de fabrikant Kiplé, ressorteerden.

Heel veel plezier ermee!

Groetjes,