lip nautic ski mkII

Weet iemand welk type sleutel men nodig heeft om de caseback te openen? Waar te koop?Welk nummer (grootte?). Ik zie ze wel voorbijkomen voor Rolex - Tudor - Breitling etc. maar niet voor Lip .
Rubberbal helpt niet.Batterij moet er echt uit na vijftig jaar.

1 like

:scream: Vermoed dat het binnenwerk daar echt onder geleden zal hebben.

1 like

Wat dan super spijtig zou zijn .Is nog mint en in stickers.Heeft in een lade liggen wachten . De eigenaar(een lipwerknemer te Besancon)had er een aantal.Nooit gedragen.

deze heb je nodig
als je eens in de buurt moet zijn, dan kom je maar langs

4 likes

En het is een EPSA compressor. Het achterdeksel zit als een soort bajonet vast. Als het goed is vind je een markering aan de achterzijde, een soort O en een pijl die boven elkaar staan. Dat is de gesloten stand, om hem open te maken moet je het deksel een kwartslag draaien.

1 like

@straoven @malus65 bedankt beiden voor de info.Sleutel zal wel kloppen 31 mm/met 14 zijden.
Wat de markering betreft ,die is er niet maar het is dan ook geen Enicar. Maar het principe van het openen van de compressorkast zal wel geldig blijven denk ik (ongeacht het merk zelf).
Ben al op zoek.Hopelijk zijn er niet teveel Fransen op verlof.

1 like

Alleen Enicar heeft een bajonet. Jij hebt een schroef deksel. Met een beetje mazzel zit er een ouwe niet lekkende kwik batterij in. Met duct tape kan je ook ver komen, b.v. bal er van maken met de plaklaag naar buiten, horlogekast in goede kasthouder.

1 like

Update: positief - de snelle respons van de lipfabriek.
negatief- de spijtige reactie :“we commercialiseren onze sleutels niet,zoek een horlogemaker”
speculatief - horlogedokter na verschillende pogingen:laat ze achter,ik doe mijn best.
Hoop doet leven.Wordt vervolgd. Ondertussen bidden maar . :star_of_david: :wheel_of_dharma: :yin_yang: :latin_cross: :orthodox_cross: :star_and_crescent: :menorah: :church: :mosque: :hindu_temple: :synagogue: :shinto_shrine: :kaaba:

1 like

Update voor hogerop vermelde problematiek.
Horlogedokter gaf er de brui aan en durfde niet verder druk zetten teneinde het deksel los te maken.
Mijn oplossing (na 2 dagen) bout insmeren met industrielijm.Noppes
(na 3 dagen) vervang de bout door een verlengmoer om twee draadstaven aan mekaar te verbinden.De verlengmoer heeft 3cm L. en 1cm BR.en dus veel meer oppervlakte dan de ring van een moer(=meer trekkracht)
(na een extra droogtijd kwam deze morgen het deksel vlot los.
Heb zelfs ondertussen een mogelijke verbetering gevonden ;je kan op de moer verlengstukken van draadstaven aanbrengen voor een betere grip.!!!(upload://pE9sOhTW32ARm0g7gjz2HE2lp7g.jpeg)

2 likes