Lip Nautic Ski stilgevallen

Beste allemaal,

Tijd geleden een Lip Nautic Ski (R184 uurwerk) op de kop getikt. Inmiddels is het horloge helaas gestopt met tikken :sob:. Erg zonde, ik vind het namelijk een prachtig horloge.

Wat ik op dit moment weet:

  • Het ligt niet aan de batterij --> vervangen en gecheckt.

Volgens een horlogemakers is de veer die ervoor zorgt dat het horloge verder laat tikken versleten. Iemand een idee wat hiermee bedoelt wordt? Ik denk zelf dat het met het omcirkelde hamertje te maken heeft (zie bijgevoegde foto)
Of juist de 19e foto op deze website (“de spring wheel”) https://blog.noq2.net/lip-nautic-ski-with-lip-r184.html
https://blog.noq2.net/content/images/lip-nautic-ski2-0023.jpg

Kent iemand misschien een adresje waar dergelijke horloges nog nagekeken kunnen worden?

Het is de eerste keer dat ik zo’n uurwerk zie. :stuck_out_tongue_winking_eye: Voor wat ik begrijp is het in de basis een mechanisch uurwerk waar de opwindveer vervangen is door een electro magneet die aan en uit schakelt. Ik denk dat een gewone horlogemaker die van een kleine uitdaging houd een heel eind komt als er onderdelen zijn.

Was een keer bij Wesselink en Vreker met zo’n ding en die waren er mee gestopt om die dingen te repareren. Kostte te veel tijd en gedoe.

Zit geloof ik iemand in Engeland die die dingen wel repareert.

Ik zou zelf dit exemplaar verkopen en opzoek gaan naar een werkend exemplaar. Dan ben je denk ik het goedkoopst uit.

Ik heb zelf ook 2 van deze horloges liggen en ook 1 die defect is, heb wel een sloopuurwerk weten te bemachtigen maar nu maar hopen dat niet bij beide hetzelfde deel stuk is.

Ik ben het niet eens met wat mij bovenbuurman zegt, deze horloges zijn best waardevol geworden en een lopend uurwerk is nog wel te krijgen voor €100-200, dan kan elke horlogemaker het gewoon over zetten.

Heb de mijne laten servicen door http://electric-watches.co.uk/
Mijn Nautic ski liep veel te snel,verder niets kapot.
Erg tevreden over en koste maar 80€.

Die heeft een reparatiestop t/m juli en daarna op aanvraag.

Dank voor de antwoorden zover. Beetje late reactie vanuit mijn kant maar kostte wat tijd om een horlogemaker te vinden die ook de onderdelen heeft liggen. @Techca, electric watches viel mij ook op. Heb nog geen reactie van hem. @Santa_Sangre, ik heb ook nagedacht om hem te verkopen. Ik verwacht er alleen niet veel voor terug in kapotte toestand…(alhoewel mijn inschatting hier verkeerd kan zijn.)

Ik heb inmiddels een horlogemaker gevonden. Het uurwerk moet sowieso vervangen worden.
Totale kosten 200 euro voor het vervangen van het volledige uurwerk + manuren + terug sturen naar Nederland en drie maanden garantie. Mijn gevoel zegt dat dit een nette prijs is. Wat denken jullie ?

Er werd hierboven aangegeven dat een uurwerk voor dit horloge zo’n €100-€200 kost, dan lijkt me dit inderdaad een goed aanbod.
De Lip Nautic Ski is een speciaal en mooi model, als dit er voor zorgt dat je hier nog jaren plezier van gaat hebben zou ik het gewoon doen.