Ik ben geïnteresseerd geraakt in een Lip Nautic ski met electromechanisch uurwerk. Heeft iemand hiermee ervaring? Ik ben druk aan het googlen en er is wel informatie te vinden, maar ik ben benieuwd of er binnen dit forum iemand is met truuks en tips;)
Nee, geen ervaring. Maar het is wel een teken van goede smaak als je dit een mooi horloge vindt. De onbekendheid met de techniek heeft me er (misschien wel onterecht!) van weerhouden om er eentje aan te schaffen. Want ik vind ze ook heel mooi! Allemaal!
Menno
Hoi Menno,
bedankt voor je compliment:) Aan (goede) smaak geen gebrek, maar aan de benodigde financiële middelen des te meer:D
Ze hebben prachtige modellen gemaakt, vooral die met de supercompressor kasten van EPSA zijn prachtig én betaalbaar! EPSA maakte ook de kasten voor de compressor modellen van Enicar. Daar ben ik trouwens ook nog naar op jacht;)
Dat is er een die ik nog steeds niet heb
Let bij dit horloge op twee dingen:
- de afmeting (hij is er in allerlei maten)
- of het uurwerk nog goed en soepel loopt. Electronische uurwerken kunnen slechts door een klein aantal horlogemakers worden gerepareerd en de onderdelen zijn moeilijk te vinden.
Voor de rest ben ik benieuwd naar wat je kunt vinden!
Op ebay staat er wel het één en ander, meeste komt dan uit frankrijk.
Ook las ik dat deze horloges (compressor case) zonder de juiste (14-zijdige) tool praktisch niet te openen zijn.
Nog even ter aanvulling; desalniettemin een shitterende lijn van vintage Lip-horloges!
Het zijn rot achterdeksels. Vooral als iemand het deksel érg strak heeft dichtgedraaid. Dat is dus niet nodig, maar ja…
Ik had een “frictiekastopener” een hele goedkope die het eigenlijk niet zo goed deed. Maar met duct tape doet ie het érg goed, en géén krassen 
je gebruikt de plakkerige kant dus.
MartijnV Schreef:
Het zijn rot achterdeksels. Vooral als iemand het
deksel érg strak heeft dichtgedraaid. Dat is dus
niet nodig, maar ja…
Ik had een “frictiekastopener” een hele goedkope
die het eigenlijk niet zo goed deed. Maar met duct
tape doet ie het érg goed, en géén krassenhttp://i42.tinypic.com/12481zd.jpg
je gebruikt de plakkerige kant dus.
Een hele goede tip!(tu) Zal het onthouden als ik eentje heb:D Weet trouwens iemand hoelang zo’n batterij meegaat?
Ik ken nog wel een stoffig winkeltje 
ticothijs82 Schreef:
Ik ken nog wel een stoffig winkeltje
http://www.ebay.de/itm/LIP-nautic-ski-montre-de-pl
ongee-super-compressor-rare-etat-collection-/25091
9753554?pt=FR_JG_Sports_Plongee_Equipements&hash=i
tem3a6bfb9752http://www.ebay.de/itm/LIP-NAUTIC-SKI-DATE-ACIER-S
UPER-COMPRESSOR-ELECTROMECANIQUE-CAL-R184-ca-1970-
/140623041990?pt=FR_YO_BijouxMontres_Montres&hash=
item20bdc955c6
Dat winkeltje ben ik al in de gaten aan het houden:)
Er staat er 1 te koop bij sometimeago.com.
In de sectie watches between 200 en 400 euro.
De prijs lijkt me redelijk. Er staat alleen niet bij hoe groot hij is.
En helaas is er ook geen foto van het uurwerk.
Maar dat kan je Kevin gewoon in het Nederlands vragen 
Goede tip via Kevin (some time ago) hij screent de verkopers en dat geeft een betere kwaliteit aanbieders dan soms via Ebay.
Iedereen bedankt voor de reacties en adviezen(tu) Ik heb een mooie op het oog, mocht het lukken dan post ik hem uiteraard.
Helaas, niet gewonnen, nét overboden:( Volgende keer beter.