Lip nieuw leven inblazen, gaat het werken?



In Frankrijk etalage shots gemaakt van de aangeboden Lip collectie. Het lijkt erop of ze het weer gaan proberen met dit merk.
Eerste indruk? Weinig uitstraling, weinig onderscheidend.

3 likes

De middelste van de bovenste foto lijkt wel op een Hamilton.

Niet verkeerd maar voor een Miyota uurwerk, stevig geprijsd.

Weer proberen? Is in Frankrijk gewoon een courant merk hoor. Qua international marketing doen ze helemaal niets overigens.
En hun klassieke modellen zijn toch best iconen. De de Gaulle en Churchill bijvoorbeeld. En de Mach2000 zeker.

1 like

Vooral de elektrische horloges van vroeger zijn bekend. Zijn wel wat vergane glorie geweest een lange tijd. Ik vind de nieuwe modellen ook niet echt speciaal.

Heb zelf een beetje een zwak voor de nieuwe uitvoering van de Lip Nautic Ski. Simpel, compressor style duikhorloge, automaat dr in. Enige wat me heeft weerhouden tot nu toe is het Miyota uurwerk. Ik weet dat het een prima uurwerk is, zeker voor de prijs die je neer moet leggen, maar vind die rotor dr altijd zo cheap uitzien :man_facepalming:

De Lip Nautic Ski collectie :+1:

Blijkbaar gaat het niet werken want het leeft nog.:slight_smile:

Dat verklaard dus een boel waarom je er buiten Frankrijk bijna niks van hoort. Heb er een paar weken in Lille ook voor gestaan.
Zit nog altijd wel na te denken om in de toekomst mocht t vintage worden voor een originele Ski te gaan. Maar die prijzen. Nieuw in t blauw als dagelijkse tikker ook wel te pruimen vind ik.

Nooit van dit merk gehoord, maar ik vind dit model best mooi!

Wie is “ze”?

Zoals hierboven al geschreven, Lip is een behoorlijk bekend merk met een heuse historie.
Nooit weg geweest in het thuisland.

Ik vind die tweede van rechts op de onderste rij (c-shape case) en die duiker nog het leukst. De rest is vrij ongeïnspireerd. Jammer, want als ik aan Lip denk, denk ik aan funky jaren ‘70 stijl horloges.