Op vakantie in Frankrijk ben ik het merk Lip tegen gekomen. Om eerlijk te zijn dacht ik eerst dat er HP stond…oeps.
Kan iemand mij iets vertellen over het merk Lip en dan vooral over de kwaliteit. Ik heb mijn oog laten vallen op de Lip rally. Deze spreekt me zeer aan. Maar goed heeft er iemand ervaring met dit merk?
Gewoon maar een grapje weetje. Op veel Breitling Navitimer modellen die in Frankrijk zijn geleverd staat er “LIP” op de dial. Ik weet het niet exact, maar volgens mij had het met tax en/of import beperkingen te maken. Horloge was verder wel 100% Breitling maar er werd dus een beetje gebruik gemaakt van LIP.
LIP is een Frans horlogemerk met een geschiedenis die teruggaat tot 1867 en gebruikt zowel mechanische als quartz uurwerken, vaak afkomstig van Miyota of ETA/Sellita, afhankelijk van het model.
Van de kwaliteit kan ik niet meteen iets zeggen maar ik heb ze al zien passeren op het HF .
Ik heb dit model vorig jaar ergens gekocht. Is eenvoudig, daar is de prijs ook naar, maar verder vind ik het een prima ding. Heb wel het standaard bandje vervangen; ik vond 'm überhaupt niet leuk, maar kwalitatief was het niet geweldig.
Nu is dit model überhaupt al vrij simpel, maar ik denk dat het waar naar z’n geld is. Het merk op zich vind ik wel sympathiek; stukje historie, niet te voor de hand liggend. Ik zie niets wat je zou moeten tegenhouden als het horloge leuk vindt
Edit: wat foto’s bij ontvangst. Verpakking ook prima.