Al enige tijd hebben enkele merken zoals Rolex maar ook bv Montblanc horloges met ceramische lunetten. Persoonlijk vind ik het erg mooi en zou ik graag één van de PO’s met deze nieuwe ceramische lunet te pakken zien te krijgen.
Met de “gewone” lunet is op zich niets mis, maar het geeft een andere glans en het belangrijkste: het is veel krasgevoeliger dan de ceramische variant.
De gewone is ook best OK, maar zoals het artikel al aangaf: meer krasgevoelig dan een ceramische uitvoering. Maar zolang er niks “raars” tegen aan komt, blijven ze jaren goed.
Oef, die PO 1948 zo horende, begint het wel te kriebelen. En als ik me niet vergis lijkt de wijzerplaat, in overeenstemming met de bezel, ook aardig te glimmen. Net als de Seamaster300 James Bond Collector’s Piece.
Omega zal nooit zeggen dat zij jarenlang bezels van slecht kwaliteit hebben gemaakt… want dat hebben ze ook niet. Net als in de elektronica industrie wordt er ook in de metaalindustrie gigantisch veel geïnvesteerd in het ontwikkelen van betere en makkelijker te gebruiken metalen.
Liquidemetal is heel simpel gezegd een metaal dat de fabricage eigenschappen heeft van plastic. Het is dus heel makkelijk te vormen en vormvast te houden. Dat in combinatie met keramiek zorgt voor een zeer stevig maar toch makkelijk te gebruiken metaal.
De nieuwe bezels zullen inderdaad van betere kwaliteit zijn maar hiermee moet je niet te veel afdoen aan de oude exemplaren. Het is gewoon de evolutie in de horloge industrie.
Verbaast me niets.
Nog even ter info, ik draag sinds 1998 Seamasters(o.a ook een Planet) en met de oude bezel is helemaal niks mis. Beton en asfalt zijn ze niet gek op maar wanneer kom je dat tegen?:)o
@ El penumbra: hoger op de ladder (beetje ambigu ja). Ik bedoel idd kwa prijs, status, imago, en ook een stukje aan kwaliteit. De Seamaster (a la Pierce Brosnan 007) is met de toevoeging van superluminova en co-axial natuurlijk verbeterd. En nu die ceramische ring (net als Rolex) maakt alles ook weer kwalitatief een stukje beter. Of die enorme prijsverhoging gerechtigd (ook weer lekker duidelijk:P) is, is weer een tweede. En die Rolex (Seadweller) is gezien de specs een stukkie “beter”. Kan net een stukkie dieper.
Begrijp me niet verkeerd hoor: ik vind de Seamaster (Prof300) geweldig! Voor mij is de Rolex Submariner/Sea weller het beeld van een duikershorloge. Maar de Seamaster is mijn favoriet!
@ Louis: ook sinds (twijfel tussen 1998 of 1999) de Seamaster prof300, en heb nu een op een randje een heel klein stukje blauw waarbij 't randje begint te slijten. En een hairline krasje op 't blauw, maar blijkbaar was de kras niet hard genoeg, of de blauwe laag dik genoeg: het zilverkleurige aluminium eronder is niet te zien. Hij was jaren mijn daily beater. Verder is ie nog in top conditie.
P.S. Vind nog steeds onze ouwe ring het mooist. Is net een slagje donkerder van kleur dan de versie erna.
@ 44magnum: minder krassen, meer bling. Past in mijn mening mening minder bij de PO met haar doffe/matte wijzerplaat. Tenzij die nu ook glanzend wordt. Gaat ie op de Ceramic Submariner lijken.
@ El penumbra: hoger op de ladder (beetje ambigu
ja). Ik bedoel idd kwa prijs, status, imago, en
ook een stukje aan kwaliteit. De Seamaster (a la
Pierce Brosnan 007) is met de toevoeging van
superluminova en co-axial natuurlijk verbeterd. En
nu die ceramische ring (net als Rolex) maakt alles
ook weer kwalitatief een stukje beter. Of die
enorme prijsverhoging gerechtigd (ook weer lekker
duidelijk:P) is, is weer een tweede. En die Rolex
(Seadweller) is gezien de specs een stukkie
"beter". Kan net een stukkie dieper.
Begrijp me niet verkeerd hoor: ik vind de
Seamaster (Prof300) geweldig! Voor mij is de Rolex
Submariner/Sea weller het beeld van een
duikershorloge. Maar de Seamaster is mijn
favoriet!
Met name leuk is dat die wijzerplaat ook keramisch is. Lijkt dan alleen nogal op de
Op deze foto is 't niet goed te zien dat ie net zo glanst als de OSPOLMLE.
Die 6000 zal wel dollar zijn want volgens mij gaat hij 3700 euro kosten, hetgeen veel meer in lijn is met de huidige prijs van 2850 euro. Omega is slim genoeg om niet ineens dubbele prijzen te gaan vragen, wat hun ambitie ook mag zijn. Release is 2010 klopt overigens wel, maar dat is ook al over 2 maanden.
Minder krasgevoeligheid spreekt me overigens wel erg aan. Ben extreem voorzichtig met mijn PO daar ik het gevoel heb dat gebruiksporen wel erg snel zichtbaar worden.
Die 6000 zal wel dollar zijn want volgens mij gaat
hij 3700 euro kosten, hetgeen veel meer in lijn is
met de huidige prijs van 2850 euro. Omega is slim
genoeg om niet ineens dubbele prijzen te gaan
vragen, wat hun ambitie ook mag zijn. Release is
2010 klopt overigens wel, maar dat is ook al over
2 maanden.
Minder krasgevoeligheid spreekt me overigens wel
erg aan. Ben extreem voorzichtig met mijn PO daar
ik het gevoel heb dat gebruiksporen wel erg snel
zichtbaar worden.
Ik vind toch die stap toch nogal fors. Als ie nu 3200 zou zijn…
Maar ja, het is ook nog eens een limited, dus daar tel je ook alweer een paar honderdjes voor op.
Ik hoorde dat ie wel super gewild wordt en dat ie amper/niet in Benelux beschikbaar zal zijn. Valt dat nog mee, of denk je dat het echt zo erg zal worden? Ik bedoel, die 007 versies van soms zelf 10.007 stuks waren nog redelijk te verkrijgen.
Die 3200 euro, bedoel je daar de prijs van het huidige model mee? Kost bij een AD volgens mij 2850 euro maar in het grijze circuit voor rond de 2200 ook wel te krijgen.
Limited is nauurlijk een betrekkelijk begrip met bijna 2000 stuks. Allicht bij lancering wat lastiger aan te komen maar denk dat ze op termijn links en rechts wel zullen opduiken.