Ik zat net de listprice te bekijken van Rolex 2016
Mijn oog viel op de 116610 LV Submariner Date “hulk” listprice €8350,-
Bij Jk staat dezelfde klok voor €8150,-
Er van uitgaan dat je bij de dealer 10% korting krijgt kom je uit op €7515,-
(deze korting heb ik ook gehad op mijn sub en onlangs bij S&C Rotterdam op andere modellen die ik heb bekeken)
Hoe komt het dat je bij de “grijze” dealer duurder uit bent dan bij een officiële? Of zie ik iets over het hoofd?
Vraag en aanbod wellicht? Soms heb je veel vraag naar bv de Batman GMT. Die gaan grijs dan ook voor hogere prijzen vd hand. Bij sommige modellen zelfs hoger dan de list prijs.
Dat is de kern. Heeft met lange wachttijden te maken, nieuwe Daytona zul je bij AD geen korting op krijgen.
Overigens kun je vaak bij de prijzen op websites van de grijze handel nog wel iets af krijgen.
Ik denk dat inderdaad de vraag en aanbod in het geval van een Hulk behoorlijk anders is dan bij een zwarte sub, deze schelen dan ook vaak honderden euros ondanks dat de list minder ver uitklaar ligt. Er is meer vraag naar de Hulk en dus ook minder korting bij een AD dan de 10% die je op andere modellen misschien wel krijgt.
Een nieuwe 116610LV voor €6680 met een beetje zoeken? Mja, nee…
Gassan op Schiphol heeft een sterk wisselend aanbod en ze willen/kunnen niets bestellen/reserveren, dus daar schiet je ook niets mee op als je specifiek een model zoekt.
Maar om terug te komen op je vraag: sommige modellen zijn courant en dan is de grijze prijs ook hoger. Doorgaans zullen de AD kortingen dan ook niet zo hoog zijn.
Bedankt voor uw bericht.
We hebben een wachtlijst van 30 mensen.
Het kan jaren duren voor ze alle 30 een horloge in hun bezit hebben.
We kunnen u op de wachtlijst zetten maar het is lang wachten.
We verkopen de horloges voor de prijs waar Rolex ze mee in de markt zet.
We vertrouwen erop u hiermee naar wens te hebben geïnformeerd en vernemen het graag als u vragen hebt.
Met vriendelijke groet,
Carin Jansen
Schaap en Citroen Den Bosch
Kerkstraat 2
5211 KG Den Bosch
T: 073-5134812
F: 073-6120881
Ging over de nieuwe Daytona. Me want it… gewoon voor de list. Maar dat is nog lang wachten…