Lizzard horloge bandje

Heb enige aarzeling om hier een topic over te starten maar, toch…
Heb sinds vandaag een groen ingekleurde band van lizzard, met goudkleurig stiksel aan mijn Poljot Specnaz hangen, en dat staat die Rus zo goed! :slight_smile:
Mijn vraag: aangezien er alhier geen ervaring is met dit soort leer: hoe dit te behandelen?
Bij voorbaat dank voor uw tips

Ik zou zeggen “niet”.
Je huid is al vet genoeg om het bandje soepel te houden.
De bovenzijde invetten bevordert verkleuring van de band bij verzadiging.

2 likes

Neutraal leeronderhoudsmiddel, goede schoenpoets eventueel. Wel heel goed uitpoetsen… Doe ik zelf nogal 's, om een bandje net een tint donkerder te maken.

1 like

Heb je de dikke of de dunne lizard?

Needless to say, maarre… pics!

gezien de tekening lijkt het me een niet heel dikke lizzard geweest, maar eerlijk gezegd verder geen idee.
p.s

plaatjes volgen misschien nog…

@hendrik Waar zit de twijfel/onzekerheid?

Mijn waarde Louis, met mijn Kodak Clack kan ik geen plaatjes uploaden. Het wachten is op iemand die dat wel kan…

1 like

deze?

1 like

Yep
en dat was al een hele verbetering met de Kodak Click :innocent:

Ha, exacti die Clack versie heb ik nog! En met de originele fliters erbij, ongeveer deze versie maar dan top mount dus:

Over leer verzorgen:
Voor suède gebruik ik van die vochtafstotende spray. Voor glad leder heb ik een spray met bijenwas van de “van Haren” schoenenwinkel. Licht sprayen, even laten intrekken, even nawrijven. Na sprayen zie je een beetje verkleuring (het ziet eventjes nat uit), maar na drogen zijn de kleuren weer als ervoor (ook mijn lichtste banden).

Edit:
Lexol en Effax zijn dacht ik wel dé merken leerverzorgingsproducten, vraag maar aan paardrijders of car interior detailers (zo heet dat). Maar dat van Haren spul had ik staan en bevalt dus prima. Hoef je ook niet zo vaak te gebruiken als op schoenen, 2x per jaar is wel genoeg bij mijn gebruik.
De meeste producten bestaan uit een combinatie van dierlijke vetten en siliconen. Je wil vooral geen kleurstoffen die niet passen bij een bepaalde kleur leer.

1 like

@hendrik Tot Sint-Juttemis?

tot Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen… :confounded:

1 like

Dank voor deze info u begrijpt mij :relaxed:
verzorgings spul met kleur zal ik vermijden want dan is het stiksel ook naar zn gallemiezen. En voor die reaguurders die alleen maar plaatjes tot zich kunnen nemen, jammer en nog even geduld.
Prettige paasdagen gewenst aan een ieder

Man man man!! :laughing:
Get a life, and the right gear! :wink:

Am I cool?
Yes I’m cool :sunglasses::+1:

1 like