Zoals reeds gemeld in het grote incomming topic, is de LLD mesh nu binnen
En zoals beloofd, even een impressie.
Allereerst even een pluim voor Punte in Utrecht, die mijn bestelling op een perfecte manier heeft afgehandeld
Oké, nu de band.
Zeer goed verpakt en volledig in de stickers kwam hij binnen, inclusief 2 extra pushpins!
In vergelijking met de “el cheapo” valt meteen op, dat de afwerking subliem is. Daarnaast is deze band ook nog eens dikker, wat duidelijk beter in balans is met de LLD. Door de dikkere endlinks, valt de veelbesproken gap tussen de band en de kast bijna weg.
Als ik de LLD band vergelijk met de mesh van de SOH, die ik absoluut top vind, zie ik maar 1 verschil. Bij deze band zijn de links met pin en collar vastgezet, terwijl dat bij de SOH mesh geschroefd is. Verder doen beide banden absoluut niet voor elkaar onder. De prijsvergelijking gaat echter helemaal mank, de Breitling band is ruim 3 keer zo duur als die van Longines (€232 incl. verzending).
De band heeft duidelijk trekjes van Staib, zeker de sluiting, met de nodige aanpassingen specifiek voor Longines. De vewijderbare links en de gravering vallen daarbij het meest op, dit heeft de Staib niet! Daarnaast is de hele clasp iets korte dan die van Staib.

Inkorten gaat redelijk gemakkelijk, mits je de juiste spullen daarvoor hebt. Ik heb alle verwijderbare, 5, links eruit moeten halen en daar zit nu precies het enige knelpunt voor deze band. Met mijn 18 cm pols blijft er genoeg verstelmogelijkheid op de clasp over, om hem perfect af te stellen. Is jouw pols dunner dan kan de band te wijd zijn, tenzij je jouw horloge los op de pols draagt
Ik ben in ieder geval dik tevreden en blij met mijn nieuwe aanwinst, die de LLD de uitstraling geeft die hij verdient.
Oh ja, alle stickers zijn er nu vanaf