Pratig klokje maar zou je het bandje niet omkeren?
Vandaag mijn nieuwste aanwinst, net binnengekomen met de postbode, een volledig originele Seiko Pogue uit 1977!
Die was van mark020 he? Topkoopje.
Vandaag opgehaald, een leuke Jenny Hi Swing Caribbean 1500! Hele mond vol, maar wel lekker zomers. En volledig origineel!
Wow,zeer mooie duiker,inderdaad lekker zomers
dat klopt, ik moet nieuwe bandje kopen
en ik draag het niet elke dag … maar op de rikketk ga ik kijken voor iets leuks
Geweldig, al hij weer doorgeschoven wordt houd ik mij aanbevolen!
Hier vandaag de laatste aanwinst met dank aan @acour_jeroen , de foto geeft ook wel gelijk een beeld van deze dag
Pure 1970’s galore , Citizen Multi Alarm uit 1978
Na wat zaagwerk…
En weer schoon!
De ‘bluebird’ van Edox:
Extreem gaaf, volgens mij heb ik die ergens in goudkleur
Deze vandaag.
Wees er maar zuinig op
Dit is mijn favoriete Citizen LCD uurwerkje, de Multi Alarm (1) (maar ook de latere afgeleiden van de Multi Alarm -de II en de III- ). Ik heb er inmiddels een leuke collectie van.
Helaas kost het me -gemiddeld- twee tot drie donor/sloop uurwerkjes om er één puntgaaf en schoon uurwerkje van te maken. De lettering op het LCD display is vaak vaag geworden -door batterij lekkage-, versleten polarisatie filters etc.
Ook de porcelijnen circuitjes zijn (en dit gaat op voor veel vroege Citizen LCD uurwerkjes) erg gevoelig voor lekkage. Ik neem alleen genoegen met brandschoon.
Hoe dan ook, deze is brandschoon en puntgaaf. Batterijtjes gaan er alleen in wanneer ik besluit het horloge enige tijd te dragen (voorzorgsmaatregel, want met de huidige silver oxide batterijen kan je ze prima laten lopen -gebruik alleen géén Renate…- )
Die van mij doet het ook nog prima na goed schoonmaken, anders is er altijd nog de schoonmaakazijn/warm water/wasbenzine methode voor de opgegeven gevallen. (zo een Seiko 0634 gered)
De renata batterijtjes hebben mij twee 7t59 circuits gekost helaas Nu het liefst alleen nog maar Seizaiken cellen.
Die middelen behoren uiteraard ook tot mijn gear set. Maar maar bij deze uurwerken wil ik niet overgaan tot het gebruik van silver epoxy etc; -eventueel- gereinigde circuits moeten in goede staat zijn.
Zelf gebruik ik, na ervaring met de meeste merken, Seiko of Varta. Ik zal me eens gaan verdiepen in Seizaiken.
Wat maakt het verschil?
Mooi hoor, heel fraai alsdie geflippert gaat worden houd ik me aanbevolen
de Tissot PRX
De Bell-matic nog eens.