Hoe zo ‘nog’ ?
Dt ie nog om zit vanaf gisteren met de nieuwe strap Wel tussenpaus Seiko vanmorgen omgehad op de motor
Heel erg mooi!
Hebben de wijzers ( via uurwerk) vochtschade opgelopen vanuit het centrum vd plaat? Het lijkt wel roest
Gezien de staat vd wijzers is de plaat nog erg fraai. Origineel bij de klok?
Origineel (en is een speciale aangezien Oysterdate ontbreekt, wat alleen bij de hele eerste serie van de 94XX was). Ze hebben wat oxidatie jup. Ik heb hem nog niet open gehad omdat ik mijn 29,5mm die ben kwijt geraakt voor mijn Oyster kastopener.
Ik hoop dat er geen roest op het mouvement zit (alhoewel dat bij een 7750 nu nog niet het einde van de wereld betekent).
Ga de wijzers laten opkuisen en het mouvement laten onderhouden voor ik hem ga dragen of verkoop of in de kluis leg. Choices choices
Kontiki!
Voor welk bedrag, om en nabij, verkopen deze tudors nowadays?
Timex vandaag.
Na het horloge dat ik eerder deze week liet zien heb ik vandaag weer een nieuwe aanwinst kunnen toevoegen aan de collectie Multi Alarm LCD modellen in de verzameling.
Het zijn zonder uitzondering prachtige modellen met een afwerking van hoge kwaliteit. De dubbele deksel met de drie openingen garandeert een zeer luide ‘beep’ met een erg kenmerkende "Citizen multi alarm sound"
Het uurwerkje draagt een top-notch keramisch circuit, solid state. Ook ben ik erg gecharmeerd van de LCD paneeltjes met typisch Citizen LCD ‘font’, de meerdere kleuren -grijs en groen op dit model- en de karakteristieke Citizen icoontjes die de verschillende functies representeren.
Dit model uit 1978 heeft een zware band met ‘solid’ links:
Vandaag de hele dag op Vaderdag, de Rolex oyster Elegante 1943, van mijn Vader geweest !
d’r zitten witte stippeltjes op de achterkant , kun je die niet weg (laten) halen ?
Heb nog nooit zo’n klok geliked.
Maar deze ziet er superverzorgd en degelijk gemaakt uit.
Zit er ook in dit type klokken dan zoveel verschil in kwaliteit?
Heb je een wristshot? Ben benieuwd naar hoe een kleiner maatje rolex staat.
Ik heb er een gewoonte van gemaakt op de diverse fora het serienummer even te maskeren. Niets persoonlijks hoor Rene, trek het je niet aan
De vroege Citizen LCD horloges zijn qua bouw van een bijzonder goede kwaliteit. Dit gaat overigens op voor de meeste high end Japanse merken uit dezelfde periode (1973 tot ± 1979) ; Citizen, Casio, Seiko en Orient.
Citizen onderscheid zich vooral vwb ontwerp van de kasten, haar typische LCD ‘letter type’ en nog wat andere details. Een vd redenen waarom ik destijds gecharmeerd raakte van de vintage LCD horloges
en waarom doe je dat als ik vragen mag ?
ja ,hij is wel klein van formaat ,afmeting 30,5 zonder de kroon ,een damesmaatje nu maar voor die tijd gewoon een heren maat! maar maak mij niet uit, draag hem alleen op bijzondere dagen!
Prima informatie.
Vind het leuk dat te weten.
Heb zelf nog ergens een omegaatje liggen maar die duik ik maar eens op.
Kan me niet herinneren dat ik daarvan onder de indruk was.
Ff plaatje van web om te laten zien welk type.
Als ik jouw klok hiermee vergelijk dan wint die het met gemak van de Zwitser.
Nog ff een avondshot van mijn oldie die ik van nu af weer kan dragen.
Het is onder veel verzamelaars vrij gebruikelijk en het antwoord op je vraag is: een stukje (extra) privacy van de verzamelaar in de tijd van het www en de Google cache. Veel horloges gaan onder verzamelaars van hand tot hand tot een andere hand, enzovoort
Jij bent zelf een -gerespecteerd- verzamelaar van vrij waardevolle horloges (afgaande op je postst en je woorden daarin). Sommige van je horloges zijn vast algemeen bekend, andere vondsten zijn uniek (van een eerste eigenaar na mond op mond -niet via internet-, persoonlijk opgehaald etc). Zou jij van jouw horloges in het algemeen, en van de laatste catagorie in het bijzonder de serienummers tonen op fora dmv foto’s vd deksels?
Ik begrijp dat jouw catagorie mechanisch en zeer waardevolle horloges niet zijn te vergelijken met mijn liefhebberij, quartz (LCD) horloges. Maar bovenstaande even ter illustratie van mijn argumentatie.
Ik hoop dat jij en andere forum lezers begrijpen wat ik probeer duidelijk te maken in antwoord op jouw vraag. Het is, nogmaals, niets persoonlijks naar ‘het forum’ toe, laat dat duidelijk zijn.
Het Switzers uurwerkje in jouw Omega is welliswaar aanzienlijk minder geavanceerd, maar het is iets beter bestand tegen de grootste vijand van de Quartz horloges: batterij lekkage.
Het uurwerkje in het horloge dat ik liet zien is hier erg kwetsbaar voor. Persoonlijk verlang ik brandschone, onaangetaste uurwerken in mijn Quartz (LCD) horloges. Dit heeft wel tot gevolg dat, bijvoorbeeld, het uurwerk in de Citizen die ik liet zien is opgebouwd uit onderdelen van drie verschillende identieke donoruurwerken om tot dit resultaat te komen.