En bestaan er dan inmiddels ook nieuwe batterijen die niet gaan lekken of ben je op dezelfde maniier overgeleverd aan dit fenomeen?
Moderne silver oxide batterijen gaan veel minder snel lekken. Ik gebruik zelf alleen Varta of Seiko batterijen, daar heb ik de allerbeste ervaring mee. Ik verwijder ze na 14 maanden, ook als ze nog niet leeg zijn. ‘Just to be sure’. Horloges die ik in mn verzameling houdt maar niet draag voor langere tijd, dragen geen batterij.
En we houden de EK-kerk in het midden vandaag: Zwiterse kwaliteit (Roamer Rockshell Mark I) x Franse kwaliteit (Ricard) !
Ik doe het gewoon om fakers geen database correcte serials te bezorgen.
Ook een erg goed argument. Al worden Japanese LCD horloges nog niet gefaked
God ik had de niet gezien sorry Ernst
(heel verhaal met links van fake casio’s geplaatst)
ja , ik post de serie nummers altijd als dat zo uitkomt en / of ze zichtbaar op de binnen/buitenkant ergens staan , weghalen doe ik nooit
ik vind het weghalen van serie nummers altijd een beetje geneuzel, ooit is er ergens iemand mee begonnen onder het mom van ‘anders wordt hij nagemaakt’ oid en de rest vd verzamelaars volgt dan als makke schapen totdat we zijn waar we zijn, iedereen haalt serie nummers weg en ik vraag me altijd af ‘waarom’ ,… het maakt namelijk geen mallemoer uit . Integendeel zou ik willen zeggen , het bemoeilijkt het nagaan of hij wel klopt en bemoeilijkt onderzoek naar afkomst / echtheid …
maar ja , da’s mijn visie
Tjsa Rene, ik begrijp dat jij toch ook je visie hebt.
De mijne heb je gekregen in antwoord op je vraag, en een van een ander forum lid. En zo zijn er vast nog veel andere argumenten van andere forumleden.
Ieder zijn mening, laten we het daar maar bij laten. Fijne nacht!
Terug naar vandaag!
Zomers, zelfs met dit weer!
Pontiac Hydraulica, nieuwe band, nieuw glas, alleen het uurwerk loopt nog 5 min per dag achter…
Tijd voor een beurtje!
Idd!
Echt één van de fraaiste 24u horloges - heb hem ook al jaren maar dan helaas zonder uurwerk. Bedankt - had hem net weer even vergeten…
Ah da’s mooi - weet ik weer welk type bezel ik er bij moet zoeken. Deze had ik er tot nu toe aan gehangen lijkt er best aardig op -)
Deze aan de gang gekregen met wat spuug en zo…
Spuug is niet meer te zien.
Hoe doe je dat?
yeah gezonde spoeg werkt altijd!!
Goed afvegen
Nee, circuit ff schoongemaakt, batterijtjes geplaatst en het ding deed het weer.